grå dag

15/1 kl: 19:20
Villiam har haft en riktigt grå dag idag. Konstant gnällig och uttråkad. Hur roar man en unge när inte naturen finns till (endast slask?).
Vi var hemma hos morfar och tvättade och Villiam hade kul med honom, men varje gång jag kom upp, ja, då gnällde lillen. hm. krokodiltårar?
Dessutom har Villiam haft otur till max idag.. Satt en stund i köket hos papi, på mattan, men ett tu tre slog han huvudet ner i klinkerplattorna.. ajaj. Han fick sin första fläskläpp och det blödde. Stackars liten.
När vi kom hem blev han mycket intresserad av mitt äpple jag åt. Jag gav han det, och han gnagde på.



Men han måste ha rivit sig i tandköttet på skalet så det började blöda. Tio minuter senare sitter han på golvet och gör en djupdykning a la stengolvet hos pappa och slår upp läppen igen.
Det har inte varit en lätt dag.. Vi lade han precis. Det går inte att hålla en liten ledsen kille vaken hur länge som helst.
Vi ska dricka var sin cider o kolla lite film nu. Det blir en tidig kväll som vanligt. Imorgon åker vi iväg tidigt till Malmö och handlar en ny bilbarnstol och en massa smått o gott på ikea. Sen blir vi bjudna på tacos hos svärmor och svärfar.


Kommentarer
Postat av: Lotti

Stackars liten! Inte lätt när dagen bara går emot en. De där klinkers och stengolven är inte att leka med. Hoppas han vaknar som ett solsken imorgon :)

2011-01-15 @ 20:06:13
URL: http://yoohh.blogg.se/
Postat av: Teresia

Ja det är inte lätt att vara liten... :)

2011-01-16 @ 10:23:09
URL: http://hondenteresia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0