hallåja

8/1 kl: 20:09

Anledningen till bloggtorka de senaste dagarna har varit för att vi har haft fullt upp! Igår kom papi o hämtade oss för tvättning och bebispassning. Mysig frukost och fyra timmar-och fem maskiner tvätt senare var jag lycklig. Villiam var oxå lycklig för han fick leka i en uppblåsbar strand stol/madrass. Den var minsann kul. Synd bara att jag missade att ta med kameran. På kvällen kom papi hit igen för att laga kebab-tacos till oss, gottit. Sen spenderades kvällen med ishockeyspel och öl för grabbarnas del, jag shoppade lite på HM innan jag gick o lade mig.
Villiam vaknade klockan fem, en flarra sen sov han till nio. Skönt jajemen. Halv tio ringde det på dörren.. Då kom våra =(&(/%)) grannar. Ringde på en gång, vi gick inte ner medvetet för vi orkade inte med deras gnäll. Nu hade vi kanske råkat dra in ett gruskorn i trappan. NEJ, han ringde på igen. Jag drog morgonrocken runt mig och gick ner, arg. För vår mysmorgon i sängen blev avbruten. Gubbfan försökte förklara något om cyklar, märken bla bla. Jag fattade noll (dansk männska som bott här i 30 år, är bussschaffis och kan inte svenska), jag blev mer och mer irriterad ju mindre jag förstod. Till slut fattade jag att han menade att han inte kunde sova på HELA natten för vi hade fest. Då dog jag nästan, eller slog honom. Jag skrek: De spelade ishockeyspel!! Slängde igen dörren i huvudet på honom och har gått irriterad hela dagen. Om de nu inte kunde sova för att grabbarna spelade UTAN musik, går man då inte och ringer på och ber snällt dem att dämpa sig under kvällen, hellre än att gå och tjura dagen efter? Att det senare var så att BÅDE jag och Villiam kunde sova i detta ljudet (Villiam som vaknar åt minsta lilla) tycker jag är ologiskt. Har funderat hela dagen och pratat med en massa folk och har känt att jag (vi) har fått nog. Vi blir fan terroriserade av de mest fruktansvärda personerna vi någonsin har mött. Att det sen är en familj (pappa, mamma, son, fru , barnbarn) som bor i två lgh som hjälps åt att terrorisera gör inte saken bättre. Har bestämt mig för att ta ett allvarligt snack med dom nästa gång vi ses. Jag skiter i om de inte förstår (vilket de aldrig gör när man säger till dem), för detta är fan helt sjukt. De ska inte säga ett knyst till mig, någonsin, inte ens titta på mig i trappan.
Kan ge ett annat exempel, när de som besöker oss kommer ut eller in genom porten så är tantan där direkt och frågar vem de har besökt etc.
jaja, nog om det.

Idag har vi varit hos R:s farmor och farfar och myst. Villiam har sovit tio minuter på hela dagen, men har varit som ett solsken! Han fick en stor leksak som rullar och skjuter ut bollar. Själva bollarna var skitroliga då de var assymetriska. De rullade runt och Villiam har aldrig varit så intresserad av något som dessa. Han börjar försöka hasa sig fram på rumpan. Det blir väl hans krypsätt ;) Nu ska vi leka med bollarna varje dag!
Sen kom R:s mamma, pappa o bror och lekte lite med lillen och vi kollade stuga tills i sommar.
Vid åtta trillade Villiams ögon ihop- vilket de aldrig brukar göra utan minst två timmars gnäll. Han somnade i min famn när jag bar upp honom. Vaknade i sängen, jag provade att ta ut nappen så han skulle somna utan den, det gick hur bra som helst! Vår duktiga kille. Solsken hela dagen.

Nu ska vi äta kvällsmat o kolla film!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0