puerto rico hemväg

4/1 kl: 20:38

Jag bara måste berätta om hemvägen med..

Vi på flygplanet.

Vi hade ångest hela transfern inför den trånga flygresan utan filmer. Sagt och gjort. Vi satt på nålar hela resan och den var allmännt obekväm. Jag längst in, R i mitten. Helt plötsligt tornar en männska på 190 cm o 200 kg framför oss. Han skulle sitta bredvid R. R svor högt (så gubben måste ha hört det) så han satte sin fru där istället. Som var av en speciell karaktär. Hon slängde matbrickan i bordet för hon tyckte att det var skitmat. Skulle beställa gourmetmiddag istället, blev arg när flygvärdinnan sa att det inte fanns. Senare skulle hon beställa det största sminkpaketet med typ 100 ögonskuggor. Flygvärdinnan berättade att de inte hade ett stort lager på flyget och att hon skulle ha beställt för två veckor sedan. Då blev hon skitarg och försökte övertala dom. Hm. Och hennes man var inte mycket bättre, pustande och stånkande och hostade rakt ut, riktigt sån rökhosta. hu.

När vi kom fram till Kastrup och väntade på väskorna. Ja då ropade de ut mitt namn i högtalarna! Lide rädd man blev. Hundra grejor flög genom mitt huvud- väskan har trillat av planet, att min ögonfransböjare och min rakhyvel hade fastnat i tullet etc. Vi stod i kö i en halvtimme hos SAS som inte visste vad de ville mig. Vi var på väg ut genom tullen UTAN väskorna, till infon. Som tur var väntade vi lite till och så kom våra väskor. Jag insisterade på att ändå gå till infon och efter många om och men (de förstod tydligen inte svenska (?) ) så kände de inte igen något jag sa. Galet irriterade blev vi. För att vi hade blivit rädda i onödan och ödslat en massa tid..

Urtrötta kom vi hem, hämtade katten och sen upp till en nystädad lgh (tack mamma och pappa). Klockan var runt 22. Då hade mami fixat nyårsmiddag till oss. Fyrarätters, dukat och allt var klart. Duschade, hoppade i min morgonrock och njöt av att vara hemma, shit vad skönt det var!


Dukningen med nya ljus


Förätt 1, baconlindade dadlar. Det var.. intressant


Förrätt 2. Smält getost på rostebröd. Det var också.. intressant. Smaken påminde om lukten i karlslund..


Huvudrätt, lax, romsås, potatis, sallad, sparris och sockerärtor.

Till efterrätt fick vi ost och kex, men orkade inte det då. Vilken lyx vi kom hem till! Och en massa bubbel såklart.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0