redo!

Jag tror att alla gravida kommer till den punkten som jag känner att jag kommit till. Jag vet att det ändå är några veckor kvar till beräknad förlossning men har hela tiden trott att jag skulle föda för tidigt så antagligen har denna känslan kommit tidigare till mig.
Jag känner mig verkligen redo för förlossningen nu, inte på något fel sätt, att man är trött på magen eller har dåligt tålamod (för visst har jag det med, men detta är annorlunda). Jag känner ingen skräck inför det som komma skall, trots att det kommer att vara en oerhörd smärta och något som jag inte kan kontrollera. Jag är inte rädd för smärtan eller alla de saker som kan hända mig (bristningar, att inte orka, etc) utan mer vilken stor och omvälvande sak det är för Julian. Känner mer oro inför att han ska klara det, komma hel ut och vara frisk.
Jag ser fram emot förlossningen något så otroligt, det är något som jag ska prova för första gången och kommer kanske aldrig vara med om det igen, tycker det är så spännande!
Även om det är en smärta, är den övergående och leder till något bra, som skiljer sig från annan smärta.
Jag känner mig verkligen redo, går varje dag och väntar och väntar på att något ska hända. Det ska bli så spännande att få träffa den lille krabaten som är halva mig, halva R. Och kanske först då, förstå, vad som verkligen har hänt i mig mage, att en liten människa faktiskt har vuxit inom mig, det är en otrolig grej, för det första att våra kroppar kunde bilda en blandning och sen att min kropp kunde karva en liten människa under nio månader. Fascinerande.
Så jag är inte alls rädd, jag ser fram emot det och vill att det ska hända snart



Kommentarer
Postat av: Mimmi

Har följt dig hela vägen nu sen vi sågs på tåget, känns spännande :) Till och med min kille har kikat in på bloggen då och då för att se hur det går för er. Önskar er all lycka till med förlossning och tiden framöver.

2010-02-05 @ 13:19:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0