dagens gravidtips

Planera inte att gå upp i ottan, det förstör hela självkänslan och humöret. När klockan ringer 05:30 vill man bara vända sig om och gråta. Hade man dåligt morgonhumör innan, är det värre nu. Hade man lite motivation att komma iväg, har man mindre nu. Skaffa aldrig en praktikplats när du är gravid - du har inget att åberopa de dagarna du mår sjukt illa eller inte kan komma upp från sängen. För du får varken sjukpenning eller dispans eftersom om du missar för många dagar dras det på dina utbildningspoäng - som medför en icke fullvärdig examen, som inte går att plugga upp.

Så när jag vaknade i morse kände jag som jag alltid gör - det är kört.
Ni anar inte hur mycket jag längtar efter semestern och mammaledigheten. den borde man kunna få mycket tidigare utan att förlora för mycket av bebistiden senare.


Kommentarer
Postat av: Nettan

Hej gumman, hoppas du mår bra...vore skoj å följas åt under graviditeten då d bara skiler några dagar emellan våra pojkar föds, dvs OM du vill??

mvh Nettan

2009-11-03 @ 13:24:34
URL: http://talaromallt.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0