åhej

Tisdag 24/8 kl: 21:02
Känns som nu på kvällskvisten att allt jag tar mig för skriker hela kroppen "åhej, kämpa på". Vilken dag det har varit! Villiam vaknade klockan sex och vi snoozade till halvåtta. Låg och mös och pratade. Sen upp för att göra oss redo. Han åt mer än en halv tallrik gröt till frukost. Sen tog vi en powerwalk på ca 20 minuter innan vi äntrade hemma hos K. Där blev jag bjuden på kladdkaka och Villiam blev bjuden på mys och en massa foton, K är verkligen en kamerakvinna! :P
Då var vädret verkligen fint, så vi bestämde oss för att gå iväg på en långpromenad till karlslund för att hälsa på och mata djuren. Synd bara att inte Lillen uppskattar sånt än ;) När vi nästan var framme började det ösregna, i panik flydde vi till lä under en lekplats :P Sen matade vi gäss och getter. När vi var på väg ut och stötte vi på världens underbaraste små grisakultingar! Nio stycken räknade vi dem till och de sprang runt och fnätte, bökade och busade, så söta! Har bild me orkar inte koppla in telefonen.

Sen drog jag och Villiam hem för att börja tvätta. Mellan tvätten städade vi, diskade, Villiam åt potatis, lagade mat, diskade and so on.. Första gången jag sätter mig ner för dagen nu. puh. helt slut.
Har faktiskt oxå planerat middagar för en vecka framöver, R ska storhandla imorn, denna veckans mat blir verkligen gott.

Onsdag: Kyckling med wokgrönsaker och nudlar
Torsdag: Vårrullar
Fredag: Hemmagjord fiskgratäng men vitvinssås, purjo o ärtor
Lördag: Kassler- och potatisgratäng

Söndag: Kalas
Måndag
: Spagetti och köttfärssås.
Tisdag: Pytt i panna

Sådärja, då har jag kanske tipsat er läsare om någon god maträtt denna vecka? ;)

Villiam fick smaka morötter idag. Han är så kul när han får smaka nått nytt, klöks, fräser och spottar. Haha, men vi ger oss inte. Har bestämt att vi ska köra såhär, gröt på morgonen, potatis (och vad han är van vid vid tillfället) till lunch, och någon ny smak på kvällen. Varje ny smak ger jag en vecka.
Känns som jag börjar planera och fundera ut grejor nu när jag inte har något bättre för mig ;) Ni kommer nog läsa om liknande planeringsgrejor framöver.

Lillen har inte sovit bra idag, alls. bara tre 20 minutare på hela dagen. dagen räckte från 6 till kvart över 8. det är inte alls bra.
Hur sover era barn?

Nu ska jag ringa mami, sen hoppa in i duschen och sen kasta in handduken och kanske få lite tid till min kära man.



Kommentarer
Postat av: sanna

väntar på maten och blev mer hungrig av din middagslista :) hehe!



ja den blir ju större, men då blir det mycket soffläge :)

2010-08-24 @ 21:08:59
URL: http://zebrafejs.blogg.se/
Postat av: Lotto

Jadu hehe, hon vänder sig om hela tiden när hon är hos Jimmy för att se så jag är där, så det är bara en tidsfråga där med. Ingen annan funkar utom vi, inte ens lite. Vänta bara ;) lite mysfaktor är det klart men ändå trist. Övergångsperiod! :)



Ebba sover ungefär en timme under hela dagen och då skojar jag faktiskt inte, förstår inte hur de små kropparna orkar!? Då räknat från ca 6 till 19 då hon brukar slockna. De senaste dagarna har hon inte somnat förrän 21-21.30, har precis lagt henne och surfar på telefonen nu, mitt sätt att koppla av ;)



Ohno, här kastas heller inget! Behövde platsen till nys höstkläderna ;)



Sov gottmed dig när alla måsten är gjorda! :)

2010-08-24 @ 21:59:30
URL: http://yoohh.blogg.se/
Postat av: Madelene

Skönt men tröttande med fyllda dagar =)



Alice sover ungefär 3 gånger om dagen beroende lite på när vi kliver upp, ibland 2. 1 gång vid förmiddag/lunch en gång på eftermiddagen och ibland en luring vid 18 tiden, tiden varierar från dag till dag.

2010-08-24 @ 22:10:36
URL: http://madelenewyrtz.blogg.se/
Postat av: Teresia

Är han som Vanessa, lite ljuskänslig? När hon sover i vagnen blir det ganska mörkt faktiskt när man fäller upp.



Mysig dag med fullt upp... ;)

2010-08-25 @ 13:38:20
URL: http://hondenteresia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0