rolig grabb

Torsdag 29/7 kl: 22:22
Vi har en rolig liten kille. Nattens underbara sömn resulterade i skrik hela dagen. Håll mig inte så, inte den maten, inte den leksaken, inte det skrattet.. Det enda han ville var att sova! Även om mitt mammahjärta sa att jag skulle göra som han ville så tog vi förnuftet till fånga och höll han vaken emellanåt- vilket resulterade i en missnöjd bebis. Detta för att han inte skulle hålla oss vaken inatt. Han måste ha gått genom något stort igår som han behövde smälta i sömnen. efter ett tag fick jag nog och tänkte att lite sött skulle säkert pigga upp. Sagt och gjort- han fick  mangopuré för första gången och smackade igenom några skedar innan det var nog. Man vill ju ta det lugnt med lilla magen. efter det var han ett solsken igen.

R:s snälla farmor och farfar bjöd på grillat ikväll, lillen var vresig men trivdes bra på gammelfarmors arm och kräkte ner hennes tröja som tack. När vi kom hem bjöd han på en lång skrattfest på skötbordet till sin pappas dumma miner. det behövde vi allihopa efter denna dagen!

Oj, nu såg jag att klockan blivit mycket. Men jag fortsätter plugga ett tag till och omfamnar kvällshurtigheten.

Just det.. Nu har vi börjat med strl 74 i vissa kläder, ska bli spännande att se hur mycket han växt inför nästa BVC besök.

Kommentarer
Postat av: Kajsa

Hur kan vi som är så små få så stora bebisar? :) N väger nu 5530 gr och är 59 lång, måste börja med 62/68 omgående :)

2010-07-30 @ 07:40:48
Postat av: Rebecca & Albin

Stor kille :D Albin har också börjat med 74 :) Han använder fortf 68 i vissa plagg. Dom blir stora så fort!

2010-07-30 @ 09:41:14
URL: http://swahnrebecca.blogg.se/
Postat av: Lotti

Känner igen det där med att försöka hålla de vakna, det går ju knappt!

Oj, som han växer! Ebba har fortfarande 56/62 i sina kläder :O

2010-07-30 @ 14:25:23
URL: http://yoohh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0