bloggtorka

Måndag 7/6 kl: 06:08


checka in tjockiskinden ;)

det kommer att bli en bloggtorka framöver, för jag ska börja plugga! Hela sommaren ska jag läsa religion, fundamentalism och våld från Umeå uni. Därmed ska pappa R gå föräldraledig och ska ska sitta och läsa på distans. Därmed lägger jag mitt primära föräldrajobb åt sidan (förutom amning och lite mys) och släpper in pappan. Därefter kommer jag inte att ha tid att blogga heller direkt, men håll er uppdaterade i augusti då mitt jobb blir att ta hand om lillen!
Vi provade en ny grej i gårkväll, hemskt men det fungerade.. Vi har ju börjat med att lära honom att ligga i egen säng på nätterna, men han har haft svårt att somna själv där. Han grät vid halvelvatiden, vi försökte natta utan att ta upp, utan resultat. Så vi provade låta han skrika, hemskt för både mamma-och pappahjärta, men efter fem minuter så somnade han. Vaknade (eller blev väckt för tuttarna var överfulla) klockan fyra. Fem och en halvtimmes sömn, vilket framsteg! efter amning fick jag gå ner o pumpa och satte mig sedan för att plugga, eller komma in i studieschema, böcker, etc. Nu är kalendern nerklottrad och jag ska gå upp o lägga mig för att läsa lite till innan jag sover lite mer. Det har varit några intensiva dagar med brist på sömn, så även om plugget är viktigt, är det oxå viktigt att vara en utsövd helstuderande halv-mamma.

I lördags var vi ute hos Julians farmor och farfar hela dagen. De hade sin 23 bröllopsdag och det firandes med frukosttårta och senare grillat. R:s kompisar kom oxå förbi och vi bättrade på den röda nyansen på huden ;)


Julian låg o mös på en filt




Varmt utomhus-varmt inomhus

På kvällen åkte vi hem, R stack ut o tog en (hmr, några) öl på uteservering medan jag träffade mami som precis hade kommit hem från Skottland. Promenad, sen en cider på seglaren, massa snack o mys. Vi kom hem halvelva. Klockan tolv bestämde sig Julian för att vara vaken. Skratt, prat och sprattel till klockan fem (jag inte speciellt road. ett par timmars sömn och sedan åkte vi ut till Järavallen för firande av Julians gammelfarmor. (indirekt firande av Julians tvåmånadersdag!)


Finklädd i piké som han fått av sin mormor


Julians farmor lärde honom att kasta boll! ;)

efter fem timmar åkte vi hem, en glad bebis så vi passade på att handla lite. När vi kom hem roade sig Julian i babygymmet i 40 min, helt otroligt, hans bästa kompis apan underhöll honom. Hans mamma och pappa gjorde en stor tonfisksallad med hemmagjorda vitlöksbröd och urgod fetaost. Åt i sommarkvällsvärmen på balkongen, katten trivdes ute och Julian låg fint i sin babysitter och hittade på ett nytt läte. Satte tungan på överläppen och sög ihop. Vi skrattade gott åt det och lillen fortsatte när han märkte vår entusiasm.

Fram till onsdag ska jag vara mammaledig och plugga samtidigt, svårt, men hans farmor kommer och passar lite på eftermiddagarna.

Nu ska jag upp o lägga mig i sängen o plugga lite. Alldeles för tidig morgon..



Kommentarer
Postat av: Madelene

Lycka till med pluggningen :-)

2010-06-07 @ 10:12:30
URL: http://madelenewyrtz.blogg.se/
Postat av: Teresia

Good luck dude! Vi fixar detta du och jag... ;) Lämnade in mitt första uppdrag igår. Skönt! Nästa ska vara inne på onsdag.

2010-06-07 @ 13:14:54
URL: http://hondenteresia.blogg.se/
Postat av: Mimmi

Hoppas på något litet litet inlägg emellanåt annars kommer jag ju sakna din blogg massor. Du fixar skolan kämpa på bara :) Kram

2010-06-07 @ 22:14:17
Postat av: Anonym

Grillat är nog bland det godaste man kan äta.

2010-06-08 @ 12:24:37
URL: http://tvminnen.blogg.se/
Postat av: sanna

Grattis till pojken :) vad fin han är :)

2010-06-30 @ 21:05:47
URL: http://zebrafejs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0