grå morgon..

Tisdag 9/3 kl: 08:37
Som ni märkt har jag deppat ihop de senaste dagarna. Kände mig lite gladare igårkväll men att vakna till denna gråa morgon var inte direkt uppiggande.. Alla kan säga vad de vill, att jag ska vara glad, att jag ska passa på att göra roliga saker, sluta städa, han kommer när han kommer m.m. Men det kommer liksom inte in så det är onödigt.. Kanske jädrans egoistiskt tänkande eftersom vi alla är friska och krya, och så pass deppigt är det faktiskt inte. Men jag känner verkligen inte för att göra något annat än jag gör nu. Orkar inte träffa en massa folk eftersom jag inte är ett roligt sällskap.
Fick en liten craving igår, ville ut o handla lite sommarkläder till lillfisen. Men bristen på pengar denna månaden gjorde så att mina drömmar sprack. Hade velat gå runt o mysa på något köpcenter och titta på och köpa bebikläder och bara drömma mig iväg. Kunna göra något som jag älskar- fast utan resurser. Fick ett nekande svar på en donation så där satt jag i soffan och deppade igen. Det får nog bli ett samtal ikväll. för att berätta hur jag mår och hur jag kan må bättre. För empati är det svårt med här..

Upp tidigt i morse för att tvätta- för att inse att den ena maskinen är sönder. Som för övrigt för från 1900-frös. Den ska lagas på fredag. Går det att laga en sån gammal plåtburk? hellre lägger man 10 000 på lagning än att köpa en ny, effektivare maskin. Gnidna som ingen annan är våra hyresvärdar. Så nu hinner jag endast tvätta 2 maskiner, får sätta upp mig på tvätt i övermorgon med. Och kanske övermorgon från den dagen oxå. Happy day!

Kommentarer
Postat av: Teresia

Ibland får man lov att tycka allt är pest och pina och ibland är det faktiskt skönt. Jag ska inte komma med en peppande kommentar för att jag tror att du behöver vältra dig lite i självömkan - det behöver vi alla ibland som sagt. Och varför ut och göra en massa saker nu den sista tiden som är kvar? Det är nu man ska få göra absolut ingenting och bara vila och ta det lugnt.



You go girl!

2010-03-09 @ 10:44:54
URL: http://hondenteresia.blogg.se/
Postat av: Jennie Adawi

Emelie, jag kan inte säga att jag förstår dig eftersom jag aldrig varit gravid. Men jag kan säga att jag förstår hur du tänker och du har all rätt att tycka och känna som du gör. Man måste stanna upp och lyssna på kroppen. Orkar du inte så orkar du inte!

2010-03-09 @ 18:13:37
URL: http://adawi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0