hundpromenad, pannkakor och ont

Onsdag 10/3 kl: 09:02
Blev inte att jag skrev mer igår för det hände grejor! När sambon kom hem åkte vi o storhandlade, så nu har vi flera kg frukt hemma, precis som jag vill ha det (: Hem igen, packa upp och packa på sig med kläder för en långpromenad för att hämta lilla Hailie, 13 veckors golden tror jag hon är.. Kaoset började redan där. Hon blev så glad så hon kissade ner sig, både hon och jag trampade i det, det blev tassavtryck och skoavtryck överallt. Så fick lägga mig ner i bristen på ljus och torka samtidigt som en hyper hund försökte pussa ner mig. Svårt som sören med magen och irriterad var jag.. Till slut kom vi ut, men då ville hunden inte följa med mig utan gå hem istället. Gick och drog henne säkert en halv km innan hon förstod att vi skulle gå framåt.
Tog en liten paus inom svär-farmor- och farfar som blev överlyckliga av ett hundbesök. smusslade till henne leverpastej och korv. Tror inte att ägaren uppskattade det.. Sen gick vi en riktigt långrunda. hade börjat få värkar redan innan vi storhandlade och nu kom de med fem minuters mellanrum. det, ryggont och foglossning ändå ner till benen - men målmedveten om att vi skulle gå långt och att förlossningen skulle gå igång.
Svettades, snorandes, dregglandes (jag alltså, inte hunden) gick vi med bestämda, dock onda steg hela rundan. Sambon ringde flera gånger för att höra om han skulle hämta mig. Sa till honom, att om jag inte hade varit gravid och haft den smärtan hade jag legat ner o kvidit. Men jämför ju hela tiden med den tänka smärtan under förlossningen, så ville inte klaga!
Slänger upp en bild på bushunden


När jag kom hem hade jag RIKTIGT ont, var hungrig och vresig. Det blev pannkakor och sen uppallring med kuddar i soffan. Sammandragningarna började avta för att till slut, när jag skulle lägga mig, så försvann de helt. woho..

Kommentarer
Postat av: Teresia

Det var en söt en! Roligt att du inte gav efter till smärtan - en riktig kämparglöd! Och som du säger - det är bara att jämföra med kommande förlossningssmärta. Har du drivit dig själv på detta viset lär den smärtan vara a piece of cake. ;)

2010-03-10 @ 11:41:25
URL: http://hondenteresia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0