nog har han växt (:

Måndag 8/3 kl: 12:58
Nästan precis kommit hem från MVC. Träffade en massa folk jag kände, ännu ett bevis på att ALLA är gravida i vår stad just nu. Kul!
Papi följde med och han tyckte nog det var kul att se lillkillen. Minsann att han har växt. Nu vägde han hela 2900 g, huvudet var litet och magen var stor. Sköterskan fick mäta om och om igen fast hon fick hela tiden magen till att bli stor. Då har han fått en liten hjärna och en stor mage av sin morfar - perfekt! ;) Sköterskan skrev oxå ut en bild på honom i profil. Han ser ut som en gammal dvärg typ. Ska slänga bilden..
Sen var det BM besök och hans hjärta pickade på fint men det fanns inga indikationer på att han ville komma ut. Varmt o gott där inne..
Fick en ny tid den 19 mars. Men jag försäkrade BM om att jag inte skulle gå på det mötet, för då ska han minsann vara ute!
Lyxade till det o köpte bullar o wienerbröd på vägen hem, som jag nu krängt upp. Ska lägga mig o kolla film nu!


Kommentarer
Postat av: Teresia

Åhh vad kul att höra! Det är nästan 3 kg han väger nu ju. Inte konstigt att magen känns och är i vägen. :) Min BM mätte också om magen ett flertal tillfällen (minst 4) och sa att den var stor. Haha. Hur kommer våra barn att se ut? ;) Nej men jätte härligt att höra att han växt så mycket och har det bra. Dock håller jag tummarna för att han kommer ut snart... :)



På mvc träffar man verkligen alla olika typer av folk i stan. Som du säger - det känns som att alla är gravida för tillfället. En kärleksfull sommar som varit kanske? :P

2010-03-08 @ 18:07:52
URL: http://hondenteresia.blogg.se/
Postat av: Pappi

Japp. Det är alla glada midsommarfirande som skördar sina frukter nu :)



Var jättespännande att se ultraljudet även om jag hade svårt att urskilja vad saker var för nått.

Tyckte mig skymta en att han höll i en svensk flagga som han viftade med :)

Skrattade gott åt att han hade redan nu fått en liten "gubbamage".



Tack för att jag fick föja med dottra min :)

2010-03-08 @ 19:20:06
Postat av: Teresia

Jag har skickat ett mejl till dig. In och läs det! :)

2010-03-08 @ 19:21:31
URL: http://hondenteresia.blogg.se/
Postat av: Moster Madde

Åh, vilket gott sätt du har att beskriva olika företeelser. Allt det stora, tunga, trötta och oinspirerande sånt man inte alls kan fördra i ditt tillstånd. Jag skrattar en del för mig själv här. Hur otroligt det än låter är det ju kvinnodagen i dag eller tvärt om du kanske känner dig som en kvinna fullt ut. Tut, nu får han komma till slut!

2010-03-08 @ 20:27:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0