sjuker

Söndag 14/3 kl: 14:55
Nej. Vi har inte fött än. Och ja, jag har varit dålig på att uppdatera i helgen. Men jag har anledning!
Igår stack vi ner på stan och träffade K och hennes man, satt på espresso house i flera timmar o snackade. Så kul att träffas. Massa bebi o framtidssnack, såklart. Vädret va underbart så efter vi skilts åt gick jag o R på stan ett tag. Träffade en massa folk, hittade en ny handväska (woho) och skrattade lite avundsjukt åt de som börjat festa på after ski`n på uteserveringen med hög musik (klockan var ett). Sugen blir man ju, lite studentkänsla. Men jag laddar inför karnevalen i sommar ;)

Sen stack vi hem, jag började må lite dåligt så efter lite pillerknaprande gick jag o lade mig. Svvärföräldrarna kom, jag lade kvar ett tag innan jag motvilligt gick ner och tittade på Melodifestivalen. Huvudvärk och stopp i bihålorna, hu. allmännt trött. Det blev faktiskt ganska trevligt igår trots Melodifestival. Förutom slutet. Vem är den tjejen liksom? Salem skulle SJÄLVKLART ha vunnit.

Natten har inte varit lätt. Somnade sent. R stack iväg vid tretiden och skulle hämta kompisar i HBG, sov oroligt till han kom hem vid fyra och då gick vi ner o kollade TV så fick jag äta lite ;).
Vaknade i morse med totalstopp i hela huvudet. Ont i huvudet, bihålorna, snorig och kass almänntillstånd. Motvilligt gick jag upp ur sängen, till ett frukostkalas för R:s kusinbarn. God smörgåstårta, hög ljudnivå på alla barnen gjorde mig ännu sämre. Gick hem o lade oss och vaknade precis.

Nu får jag nog acceptera- jag är sjuk. Har varit frisk från sjukdomar hela graviditeten (förutom kräksjukan då). I vanliga fall är jag konstant sjuk på vintern så jag trodde jag skulle slippa det, graviditeten motade bort alla virus. Men nu klarade väl inte kroppen stå emot det längre. Och PERFEKT 4 dagar innan förlossningsdag.
Har precis satt i mig en massa grapefrukt och passionsfrukter- cvitamin ska göra mig frisk!
Så mina framtida dagar kommer nog tillbringas i sängen, med massa frukt o glass.


Kommentarer
Postat av: Moster Madde

Är det inte som förgjort??? Precis när man skall osv...jag fick öroninflammation dagarna före Anja skulle födas och Owe låg med en tandinflammation i britsen bredvid min på förlossningen. Han upplevde att han också var gravid fast i ena kinden som svullnat upp som på en hamster med sparat hasselnötter. Håll ut. Kram

2010-03-14 @ 16:28:38
Postat av: Teresia

Krya på dig! Håller tummarna för c vitamin attacken. ;) Och det låter som en trevlig helg iallafall. :)

2010-03-14 @ 21:25:50
URL: http://hondenteresia.blogg.se/
Postat av: Mimmi

ojoj krya på dig <3

2010-03-14 @ 21:36:18
Postat av: kajsa

Hej,

Jag var super förkyld och ont täppt i bihålorna förra veckan, och gick till apoteket och köpte Sinova Forte, eller vad dom hette, 3 tabletter om dagen i 2 dagar, så släppte det i bihålorna, och förkylningen blev bättre, släng på lite vatten i kastrullen lägg ned en the påse med kamomillte, lägg en handduk över huvudet, och andas.. Lättar fint

2010-03-15 @ 08:29:38
Postat av: Rebecca

Infektioner kan sätta igång förlossningen, so stay sick!

2010-03-15 @ 11:10:30
URL: http://swahnrebecca.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0