min dag

Fredag 19/3 kl: 18:48

Sitter helt utslagen i soffan.. När man inte är van vid en fartfylld dag så blir resultatet såhär..

Innan MVC körde vi iväg till ÖoB för att handla balkongmöbler. Det hände en incident där som jag skriver om ett annat inlägg. GALET säger jag bara..

Väl framme på MVC var vi båda arga och ledsna, men en glad BM vände vårt humör. Hon skrattade lite och påminnde om vad jag tidigare sagt- att vi inte skulle träffas igen. Hon tog blodtryck, vilket var bra och lyssnade på bebis hjärtljud. 140. perfekt med andra ord.
Sen kände hon lite på magen och konstaterade att han hade sjunkit ännu mer och att huvudet nu var i rätt läge. WOHO! Slipper vi oroa oss om vattnet går. Hon var jättesöt, vi fick en ny tid nästa fredag men hon var säker på att vi inte skulle träffas då och menade att hon skulle se bebisen innan dess på HBG:s webbisar. Hoppas, hoppas!

Sen fick jag skjuts ner i stan för att möta upp mami. Vi tog en runda in på Rådstugan som är en kombinerad barnavårdscentral, öppen förskola samt andra bebis och barnaktiviteter. Blev så chockad när vi kom in där, såg precis ut som ett dagis! Fullt av färger överallt, leksaker, teckningar mm . Såg inte alls ut som ett sjukhus. Träffade jättetrevlig personal som visade oss runt och berättade om allt. Öppen förskola varje dag, ung mammagrupp, bebicafé, familjerådgivning och babymassage var bara något som stod på schemat. Helt perfekt! Vad nöjd jag blev att jag bytade BVC!

Sen tog vi en lunch på akropolis, friterad spätta, mums! Sen gick vi en runda på stan och provade lite kläder på Gina, inget som passade iallafall! Inte så kul att ha gigantmage och prova kläder direkt.. Sen försökte jag hitta en present till R som fyller år om några dagar, men hittade inget.. Till sist blev det en vaniljlatte på espressohouse innan vi gick ner till CG för att handla lite. där hittade jag påskliljelökar som jag tänkte sätta ihop till en blomgrupp. Ska ner och köpa några till imorn samt fjädrar, så blir det lite påskfirande iaf!

Nu sitter jag och försöker ladda inför att laga mat, couscous panerad fisk med potatis o räkor. Gottit, fast jag är inte hungrig. Har mest ont i hela bäckenet och magen. Sammandragningar och foglossning till max. buhu. Kan det inte komma igång ikväll?

Kommentarer
Postat av: Anonym

Var går du på bvc? =)

2010-03-20 @ 06:41:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0