Julian 5 veckor

Tisdag 11/5 kl: 22:05
Igår skulle vi egentligen till BVC-föräldragruppen, vilket uteblev pga min brist på sömn under natten. Julian hade ont i magen o var allmänt uttråkad/gnällig hela natten. Träffade istället J och tog en skön långpromenix ner till borstahusen. Sen blev det myspys här hemma med våfflor och perfekt barnvakt!



Sen kom R hem med ett strandtält. Hittade ett på Jem o fix och blev jättenöjda.. fram tills han fällde upp det. Det var GIGANTISKT, tanken var att det skulle vara stort nog för Julian.. känns som folk kommer vända sig om på stranden efter oss ;)



Jag hoppade bums i säng när R o Julian gick ut på promenad på kvällen, sov som en stock i två timmar. Vilken skillnad det är att sova utan en bebis nära! sen fortsatte vi sova fint alla tre till klockan sju i morse, förutom ett litet nattmål.

Imed den tidiga uppstigningen hann jag både bada Julian och mig själv innan klockan blev tio. Sensation!
Detta medförde en trött bebis hela dagen..


Sov snällt i sin sitter medans mamma duschade..


Sen flyttades sömnen över till soffan.

Vid lunchtid tog vi en promenad med J och Santo. Minst sagt rolig. J berättade för mig att Santo ofta kunde "spela död" om han inte ville gå längre. Efter ett tag börjar han käka pinnar (vilket han inte får) och J skäller på han. Då helt plötsligt hör vi en duns, sagt och gjort, hunden ville inte gå längre!


ett gott skratt!

När jag sen kom hem hade vi en pigg bebis! Sprang runt med honom och fixade o donade här hemma. Han satt fint i babybjörnen (:



Sen kom pappa hem!



Vi fick ett litet leende på bild..



Då klädde vi på oss och tog en långpromenad i kvällssolen. Han låg fint i sin vagn



När vi kom hem blev det far-son mys i getingpyjamasen. Som resulterade i skrik, så nu är det mat!


Kommentarer
Postat av: Teresia

Du missade inte något särskilt på föräldrargruppen. Vi var så många så tiden gick åt att berätta lite om sin bebis. :) Härligt med promenader iallafall. Det piggar upp om något! :)

2010-05-12 @ 10:30:24
URL: http://hondenteresia.blogg.se/
Postat av: mamma

"Seglet" blir utmärkt, ni smälter in med båtarna på havet. Så söt han är, Julian menar jag:)puss

2010-05-13 @ 00:44:02
Postat av: Rebecca & Albin

Ja, precis :) Visst är det den mössan vi fick av dig :) Så fin så !

2010-05-13 @ 22:01:21
URL: http://swahnrebecca.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0