kalaset!

5/4 kl: 08:00

Kalaset gick urbra! Villiam älskade uppmärksamheten han fick!

 


Fina tårtan som hans mormor hade gjort!

Äta första tårtan alldeles själv!

Jag och kusin

 

Fina muffinsarna som jag och ogudmor J bakade hela morgonen. Morotsmuffins och chokladmuffins!


Fina kostymen. Nu ville han upp, han gick från person till person och gjorde såhär hela kalaset. Man kan inte säga att han inte var social! (:

 

Sen packade han upp paket med hjälp av R. Efter tre paket gav han upp och ville leka och vara social med gästerna.

 

Riktigt fin dag, tack alla för de fina presenterna och för att ni kom!

 

Sen stannade mami och kusin på middag för jag skulle göra stek för första gången, vilket blev lyckad! Med papis hjälp såklart!

 

Igår gick vi ut tidigt för BVC besök o vaccination. Vägde o mätte lillpyret. Som han har växt! tre och en halv cm på en månad! Helt galet. Nu är han 79,5 lång och väger 10.600 gram. Lång och smal kille! Vaccinationen gick också jättebra, en annan sköterska fick hålla Villiam eftersom jag inte vill hålla honom när han sticks, han blev ledsen på första sprutan, men andra var värre såklart men så fort han kom till mig slutade han skrika. Duktig kille. Sen tittade han lite surt på sköterskan ett tag innan han började skratta åt henne och vinka. Så han förlät henne.

Ner med ungen i vagnen och han somnade bums. Vi tog en promenad på stan, bytade ner en storlek på mina skor och handlade kläder på HM då Villiam fick presentkort där av sin mormor. Det blev ett par tunna snickarbyxor, en solskjorta och ett par skjorts (likadana som hans pappa har, det blir gulligt i sommar). Sen tog vi oss en väldigt lång promenad i det riktigt härliga vädret. Gick inom hans gammelfarmor och farfar, där fick han också sina paket, leksaker, bok och kläder. Sen mötte vi upp hans farmor på hennes jobb, de tog en långpromenad till medan jag fick lite ensamtid. Gårkvällen spenderades hos en barndomskompis.

Och denna dagen vaknade vi till uselt väder. Kass kass kass. Vilken bra dag det blev igår pga vädret. Men vi drar väl ut en runda senare, tittar på djuren på cirkusen och i karlslund och ger morfar ett oväntat besök kanske?

Morgonpigg kille!

 

Imorgon är det lillens födelsedag. Han får paket på morgonen, sen sticker vi till sångstunden på biblioteket. Tvätt på em och för att fortsätta fira hans födelsedag trots tvätten kommer morfar och leker.

Min stora, fina kille!


Kommentarer
Postat av: sanna

mumsiga kakor och tårta :D han ser lycklig ut Villiam och imorgon är han 1 år. WOW vad fort tiden går. Och vilken fin klänning du hade på dig :D



Jo han gilla den mer än mig, haha. Jag är rädd för den :P

2011-04-05 @ 09:06:45
URL: http://zebrafejs.blogg.se/
Postat av: Teresia

Vad fina bilder och vad läcker han var i kostym på kalaset. :)



2011-04-05 @ 10:53:24
URL: http://hondenteresia.blogg.se/
Postat av: Lotti

Ser ut som en lyckat kalas! :)



Det var toppen med fingerfärg. Kladdigt, minsann, men det ska det ju vara ;) Lätt att få bort från stolen med våtservetter, halva barnet likaså och sen fick vi bada bort det andra. Behövde inte skrubba, 20 min tillbringandes i vattnet i badkaret räckte för det sista skulle lossna. Linnet tvättade jag idag, gick inte bort helt. Ska prova med 'Ta bort' också, borde gå.

2011-04-05 @ 20:13:59
URL: http://yoohh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0