sommardoft inne, regndoft ute

12/4 kl: 11:05

Mina underbara liljor har äntligen slått ut! Underbar rosa färg och avger en stark sommardoft.

 

Sommarfeeling till max. Vänder jag huvudet en grad till vänster ser jag regndoft. Yeey, vad glad man blir av sånt här väder! Känns lite taskigt av vädret att först ge sig hän av sina vackraste dagar och sen slänger en sån här dag i ansiktet på en. Men för att leva i dåtiden lite till får ni denna bilden:



Min älskling i farmor och farfars trädgård i helgen, med sin pappas gamla keps på sniskan (:

Annars.. Blire väl ganska lugnt. Fjärde natten i rad med vakentid en gång i timmen. Man blir väl för glad.. Villiam har nu hela ryggen full av prickar efter tredagarsfebern, men verkar inte känna av det alls. Gnällig är han idag, väldigt sur och testar mitt tålamod lite för mycket. Han lade honom i sängen igen (vi gick upp halvtio) och han somnade bums. Det var där skon klämde, inte konstigt att vara så trött när man e vaken hela natten.

Igår tog vi en kvällspromenad, riktigt mysigt och en bra grej att göra vid fint väder för att dra ut på lillens nattsömn lite.

Igår var han en riktigt liten papegoja. Härmade mycket. Han har en gunghäst i sitt rum. Gick fram och klappade den, jag frågade om det var en häst. Han härmade- heest och började göra "hästen" på sina ben, haha. När vi var ute o han såg en bil brummade han, när han såg en hund vovade han. Gav han en anka igår att pilla med och sa kvack kvack, då sa han det med. En riktig papegoja är han. Och nu ska han bli nersnackad av mig, det verkar som han fångar upp ganska mycket nu så det är bara till att passa på ;)

Nu ska jag överlämna mig till boken med stort B. Elsas värld. Började läsa den i förrgår o är snart färdig. Jädrans böcker, kan inte sluta läsa..


Kommentarer
Postat av: Madelene & Alice

Vilken fin blomma! Åh jag skulle gärna vilja börja läsa igen. Men jag tycker inte att jag hittar tid till det någonsin :-(

2011-04-12 @ 21:15:41
URL: http://madelenewyrtz.blogg.se/
Postat av: Teresia

Jag läser "alltid hos dig". Håller med dig - böcker är faboulas.

2011-04-13 @ 19:04:38
URL: http://hondenteresia.blogg.se/
Postat av: Madelene

Som tur var får han det gratis via jobb. Hade vi betalat för det så hade jag personligen dragit ner honom i öronen på gymmet varje morgon ;-)

2011-04-13 @ 22:01:53
URL: http://madelenewyrtz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0