framsteg!

20/6 kl: 15:20

Såå. vad har hänt sen sist.. Vi drog till Lund i lördags till min kusin för att kolla in hennes nya lägenhet och äta middag. Mami hängde på. urmysigt hade vi! (: Fast Villiam var lite trött och slocknade direkt i bilen hem och sov sen hela natten till klockan tio. Hör ni?? TIO?!!? Det måste ha varit ett år sedan sist typ.. Fast då åt han flera ggr per natt. Så vi vaknade minst sagt utsövda i söndags.


Söndagen bjöd på köttbullerullning med papi. Närmare bestämt 150 st. Jag stod för rullningen, papi för stekningen. Så nu har vi frysen full, mums! När vi stod o lagade middag gick Villiam som vanligt längst med möblerna och dit han skulle låg lite för långt bort.. SÅÅÅ .. han tog sitt första steg! (: 14 månader och första steget avklarat! Vi tränade och tränade efteråt men han vågade inte släppa, eller jo släppa gjorde han men inte ta ett steg mot den andre personen. Men det kommer snart! Duktiga kille! Och inte slutade han briljera där, nejnej. Vid middagen åt han själv med sin egna gaffel! Tog upp mat från tallriken och stoppade i munnen! Oj vad det händer saker vissa dagar (:
Just det, nu reser han sig upp mot gåstolen själv och tar en liten promenad med ;)

Idag blev jag inringd på jobb och det har varit full rulle hela dagen. Halvsju till två och Villiam hade haft det jättebra på dagis. Nu är där inte så många barn längre för de flesta har sommarlov så det blir liksom lite mysigare på dagis. Kommer själv ihåg när det inte var så många barn, då gjorde man alltid lite extra och fick något extra gott mellanmål etc.

Nu sitter han och spelar på en leksak och dansar så jag måste sluta och dansa med ;) Imorn ska jag jobba extra igen, samma tid som idag. Skönt att få in lite pengar! Pengarna kommer komma till nytta nu när jag har fått idén om att rusta upp köket som jag tidigare nämnde ;) Jag är ju lite shoppingberoende det kan vi alla medge, tidigare har det varit kläder och i helgen tittade jag i min garderob och kände att jag hade fått nog.. Det får inte plats längre. Villiams garderob är full och R:s har jag smygit in hälften i typ.. Så nu blir det operation heminredning istället! ;)

Måste bjuda på lite bilder.. Inte från i helgen för där var andra med på, men lyckades fånga drullen på bild precis.


Lillen med sin nya, bästa leksak han fick från släkten i Blekinge!

Det bästa man kan göra för att träna honom på att stå är att be honom klappa händer ;) (bilden blev lite konstig men ville visa er ändå)

 


Kommentarer
Postat av: Teresia

Vad duktig han är :)

2011-06-20 @ 21:13:39
URL: http://hondenteresia.blogg.se/
Postat av: Annie

När de väl börjar, går det undan! ;)

Alice har en liknande båt, fast med klossar... stor favorit! :P

2011-06-20 @ 22:39:35
URL: http://genitore.blogg.se/
Postat av: Lotti

Mammapengen blir densamma om man blir gravid inom 19 månader, förutom om jag jobbat upp den men det kommer jag inte hinna göra ändå ;-) Jag vill gärna in och jobba, det är inte det, men det har dykt upp problem med min arbetsplats vilket gör att jag inte vill för det. Ang dagiset kan jag inte skriva det öppet... Men det är väldigt skäligt till beslutet! Kram!

2011-06-21 @ 21:26:29
URL: http://yoohh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0