långhelg

7/6 kl: 18:45

Alltså, jag har inte glömt er, eventuellt kommer det in ett par mms-inlägg senare för hela helgen har jag skickat in, men ingenting kommit fram. Man blir ganska glad alltså..

Vi har haft en helt underbar helg. Hunnit med en del..

Har klippt luggen för kort, strosat på stan, varit på ettårskalas hos sötaste Natalie i en övervarm trädgård med en massa god mat. Hälsade på i Blekinge, faster med familj, blev överösta av mat, fika, barnpassning, en massa goda skratt, solande, badande i poolen, lek med barnen.

Denna helgen har Villiam utvecklats något så kopiöst.. Han svarar på skånska: JA till allt vi frågar honom.. Han förstår nästan allt vi säger till honom.. När vi kom hem och började packa upp var hans leksaker utspridda över hela vardagsrummet sen innan vi stack.. Då börjar ungen plocka undan! Helt av sig själv, en leksak i taget, i sin korg. Efter tjugo minuter av intensivt städande var han färdig. Sen dess har han inte dragit fram sina leksaker igen! ;)

 

Igår var vi ute hos farmor och farfar

Såhär kul tyckte lillen det var:


R blåste och fyllde upp poolen, Villiam älskade att bada.. men R..? jaa. ni ser minen ;)



När han inte satt i poolen skulle han leka utanför o plaska i den, tränade oxå på att stå.. Denna bilden ser jag med trumvirvel i bakgrunden.. drrrrrrr, tadaaa!



Vi hjälpte de gamla att sätta upp tält inför studenten, grillade och mös..

Idag hare varit dagis, har varit helt slut efter helgens lite sömn och flängande så jag passade på att vila lite. Bekantade mig med våra nya grannar med som verkligen verkar va bra för en gångs skull. De har sitt barn på samma dagis o har samma tider som oss så nu blir det inte så tråkigt att gå dit mer.

Ikväll åt vi fiskgratäng, mums! Villiam äter nästan själv nu. Medan jag stod vid maten hände det som aldrig får hända. Tittade bort en sekund, tyckte jag hörde någon konstigt dunsande ljud.. Ja då var Villiam mer än halvvägs upp för trappan till ovanvåningen! AAH vad ont jag fick i hjärtat.. Nu är det nog på tiden att vi sätter upp barngrinden som står i ett hörn och dammar. Sagt och gjort..

Nu är lillen uttråkad och kommer till mig med sina skor, jag tar det som en pik o tar en promenad o hämtar ut mitt paket från H&M!


Kommentarer
Postat av: Teresia

Det låter heeeeelt underbart. :) Tack för idag. :D Det var jätte skoj. ;)

2011-06-08 @ 20:23:36
URL: http://hondenteresia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0