veckan..

15/6 kl: 18:40

Och en liten snabbis om veckan. I måndags- jobb, lillen var hos gammel-och farmor. Lillen får feber, hemma tisdag, förutom en sväng på stan med ogudmor J, lite shopping och trånande efter ett nytt hem.. Och det här med hem.. Vi letar för fullt efter något att köpa men just nu ligger inget ute som vi ens vill åka och titta på. Känns skittråkigt och vi känner att vi börjar vantrivas där vi bor nu. När vi senare gick in på cervera och hemtex  så fick jag verkligen en känsla av att det var synd om mig för jag inte har några pengar att rusta upp vårt hem med. Problemet har varit att vi inte tänkt före vi handlat möbler.. Mycket ikea men vi har börjat med andra ställen (nu senast ekeby-soffa och matbord). Så när vi väl ska flytta och har hittat något ska jag sätta ihop ett elektronisk collage. Verkligen fundera på hur jag vill ha varje rum och hitta inspirationsbilder och klippa och klistra. Kan inte det vara en bra idé? En sak som vi har bestämt (eller jag har) är att vi endast ska önska oss presentkort från heminredningsaffärer hädanefter så vi kan få våra jamie oliver knivar och kastruller. typ.


Idag var det jobb för hela slanten. idag fixade jag in Villiam på dagis mellan halvsju och två. Första gången han gått så länge. Ångest hade jag. Riktigt mycket.. R lämnade honom så jag slapp det iallafall. Slet på jobb men blev bjuden på en halvtimmes massage. Man tackar inte nej till en betald massage plus att man FÅR betalt, eller? ;) den satt riktigt fint. När jag sen hämtade lillen tittade han bara på mig och vände sig sedan för att leka med barnen igen. Jahapp. Han hade nog haft det riktigt bra! Detta firade vi med en promenad till djuren i karlslund innan vi svängde hemåt.

När vi kom hem gav jag honom pennor och papper och han visste hur man skulle hålla pennan och rita på pappret. En massa nytt som kommer hem från dagis minsann! Nu är mormor och V ute o går och jag skulle egentligen vila lite och glo tv för en gångs skull, men det blev lite uppdatering istället.

Katten jagar som en galning en gigantisk fluga här i lgh, ganska kul att se.

En annan kul grej är att Villiam har fått dille på diadem. I flera dagar vill han endast ha diadem på huvudet och tar av-sätter på. I tisdes tittade jag efter ett diadem med en rosett på. Han var så söt! Men hans pappa hade nog gjort lite motstånd..

nu har jag babblat för mycket.. ha en fin onsdagskväll!


Kommentarer
Postat av: Lotti

Från noll uppdatering till en massa att läsa, kul ;)



Tackar! Det är klart det är spännande, inte lika ivrigt som första gången, det är mer annorlunda andra, som du säger så vet man vad som väntar men samtidigt är det lite nytt för mig då denna gången (förmodligen, förhoppningsvis?) blir en vanlig förlossning. Det är väl skillnaden ;) Och att jag känner mig jättegravid, förutom kilona som denna gången hållt sig borta hittills ;)

2011-06-15 @ 21:40:03
URL: http://yoohh.blogg.se/
Postat av: Teresia

Det dumma är när man som jag t ex tycker om olika saker som är i olika stilar... då blir det ett hem som liknar ett kaos för att det hänger sandtavlor och tavlor på skog och sådant i samma rum., :P

2011-06-16 @ 18:45:45
URL: http://hondenteresia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0