hej!

9/3 kl: 19:10

Åh vad kul att det är så många som kommenterar..

Dagarna har gått i ett denna veckan. I tisdags gick vi ut tidigt i det otroligt härliga vädret. Ner på stan, skulle till öppna fsk men Villiam somnade på vägen ner så vi gick i affärer och tog en långpromenad. Sen in på öppna fsk och lekte loss. Han älskade det. Älskade att leka med alla barnen och kolla runder.

Sen stack vi hem och jag gjorde mat till Villiam, kycklinggryta med ris. Jag gjorde på ett annorlunda sätt än vad jag brukar göra: Kokte kyckling, purjo, morot, palsternacka, kålrot i en kastrull, ris i en annan och gjorde en vit sås med timjan och citron i. Mixade kyckling och grönsaker, vände ner ris och sås. Riktigt stor-bebis mat och Villiam älskade det.

Under tiden lekte Villiam och jag hade ingen speciell koll på vad han gjorde. När jag var färdig kunde jag konstatera att han nu har kommit in i en ny fas- dra fram allting. Snart får vi lära honom att städa undan..

Såklart som mamma måste man dokumentera.. Ut med grejorna från skåpen. Och, det blir värre:



.. det blir värre

 

och det var det..

 

idag har jag jobbat under fm, myst med Villiam hela eftermiddagen och ikväll lagade vi potatissoppa, riktigt gott blev det! mattips igen, potatis, purjo, lök och morot kokas, mixas till en slät soppa, i med grädde, kalvfond och stekt köttfärssås, serveras med rå purjo ovanpå och knäcke, gottit (: Mami kom med ikväll för tanken var att vi skulle träna, men ska jobba heldag imorn och fredagen vill jag inte ens gå in på..

 

 


Kommentarer
Postat av: sanna

haha typiskt barn :D fast att man vill plocka, plocka, plocka så är det kul när dem far fram ;)



svar: hihi, han blev jätte fin i den bodyn :D

2011-03-09 @ 19:42:19
URL: http://zebrafejs.blogg.se/
Postat av: Madde

Hahaha! Ja Gud vad man känner igen dra ut alla Grejer fasen, till slut så plockar man inte tillbaka grejerna fråns dom sover för kvällen ;-)

2011-03-09 @ 19:49:03
URL: http://madelenewyrtz.blogg.se/
Postat av: Teresia

Nej. Mina sömnproblem börjar ta knäcken på mig. Vaknar och vaknar och vaknar och får svårare att somna om. Får kolla upp det...



Ja, skor hittade vi. Jackan är gammal och undanstoppad nu (damen växer ur allt i superfart). Ha ha.



Vad härligt det såg ut. Du hade fullt upp med städning sen kan jag tänka mig. Ha ha. Jag har lärt Vanessa att plocka undan efter sig. Fast vi är i fas ett. Jag pekar på prylen och sedan pekar jag på vart den ska hän och så stoppar hon undan den. Perfa!! ;)



Ha det skoj på jobb... då frågar jag inte om ni ska med på öppna fsk. :P

2011-03-09 @ 20:20:50
URL: http://hondenteresia.blogg.se/
Postat av: mormor

Lilleman, nästa gång ska vi träna på att städa!!!! Tack för en mysig kväll! Puss mormor

2011-03-09 @ 21:20:31
Postat av: Lotti

Det är alltid lika spännande när de röjer omkring ÖVERALLT... ;)

2011-03-10 @ 08:01:40
URL: http://yoohh.blogg.se/
Postat av: sanna

JO han verkade gilla det :) Får gunga mer när vädret är bättre. Idag är det rikigt uselt och önskar att massagen var imorgon just nu, haha. Perfekt att jobba idag då :) Hoppas det går bra :)

2011-03-10 @ 14:43:22
URL: http://zebrafejs.blogg.se/
Postat av: Lotti

Absolut! Tåginvigning är fint det, hoppas det går bra också :)

2011-03-10 @ 15:40:34
URL: http://yoohh.blogg.se/
Postat av: Teresia

Ha. Nu blev det lite fler kommentarer. Jag kanske ska testa den meningen. :P

2011-03-10 @ 20:57:27
URL: http://hondenteresia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0