Annandag jul

Dagen efter julafton tog vi det mycket lugnt, jag städade lägenheten och fixade efter all julbestyr. Mådde riktigt bra för första gången på länge. Gick runt och mös med alla julklappar och julkänslan.
Gårdagen däremot var en helt annan historia..
R hade fått ett spel till ps3, som tyvärr var fel så vi var tvungna att åka ut till centan för att byta den. Vilket jag ångrade oerhört när vi väl kom dit. HUR KUNDE VI GLÖMMA MELLANDAGSREAN? pust så mycket folk där var! Det löste sig inte med spelet, men däremot så hade jag fått en tröja av R.s farmor som jag ville byta och gissa om jag hittade en kofta som jag tittat på innan på rean! Inom ramarna för den inbytta koftan fick jag en kofta och två par byxor till Julian! Jag älskar mellandagsrean.. en massa bebikläder som har gått ner i pris. Visst har pengarna trytat lite nu under jul men man måste ju passa på?
Hittade oxå en tröja som jag letat efter till Julian som är i samma märke som de andra vita kläderna som han ska hämtas hem ifrån på BB. På rean den med! helt perfekt! Jag slänger upp bilder på de nyinköpta kläderna:




Visst är tajtsen coola? Har tittat på dem mycket innan, tur att jag inte köpt dom, för nu hittade jag dem för 20 kr!


Och dessa underbara haremsbyxor! Älskar modellen på haremsbyxor, trodde aldrig att jag skulle hitta dom i bebistorlek, men det gjorde jag, det var sista paret och i storlek 56 OCH på rean, helt perfekt!


Och till sist koftan som jag hittade till mig själv. Underbar färg. Endast fyra knappar så den är öppen i magen, så jag kan ha den både under graviditeten och efteråt (:


Efter center syd köpte vi en fin, julig blombukett som jag komponerade. Sen åkte vi ut till farfar och Britt för lite julmys och middag. Mamma, pappa, R och jag. Har inte träffat dem sen jag blev gravid så det blev mycket oj och frågor om magen o så. Men det var hur mysigt som helst! Åt gott, (en massa som vanligt när man åker till äldre) ((ta lite mer, lite till och lite till blir man ombedd tid och otid)). Skrattade lite åt de äldres tjafs, ganska roande faktiskt och mami var på sitt värsta prathumör så det krävdes inte så mycket av en själv ;)

Åkte därifrån mätta och nöjda klockan åtta. Skulle egentligen bara snabbt inom R:s föräldrar men så blidde det inte! stannade där till efter tolv. pratade om allt och inget med båda, kändes som förr i tiden. trevligt. Satt o tittade på R som bebis. Så söt! Då insåg jag att det första UL vi gjorde var faktiskt likt R, och inte mig! den långa pannan tillhör både mig o R. Julian kommer säkert få värsta pannan ;) han var så söt som liten, mörka, guldiga lockar och tjocka läppar. Gulle.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0