bebistankar..

Har inte pratat så mycket om min graviditet på sista tiden så jag tänkte uppdatera er lite! Känner mig som ni märkt fortfarande inte bra, men har en vecka kvar på jobb, så det ska väl gå an. Har börjat känna av foglossning mer och mer. Det har gått upp och ner, fick det ganska tidigt men nu börjar det komma riktigt onda, men däremot försvinner det ganska snabbt. Det kommer i samband med fysiskt jobb..

Sammandragningar har jag en del med, det kommer och går, vissa dagar mer än andra. Ofta när jag tar det lugnt. Fick en sammandragning för några dagar sedan som höll i i mer än en timme. fast då var jag under stress. dumt, väldigt dumt. Har även börjat få förvärkar, det känns liksom som en molnande värk i hela magen och ner mot höfterna och svanken. de kommer ganska snabbt och försvinner efter en halv minut ca.

Julian mår bra där inne, har sparkar omkring för fullt och väljer gärna konstiga liggställningar så fort han får möjlighet till det. Det värsta är när han kryper långt ner, känns som han ska ploppa ut, jag går gå som en pingvin ;)

Jag börjar fundera mer och mer på förlossningen. Känner mig lite mer osäker nu än innan men tror det beror på den olust och otillit jag känner för sjukvården just nu.. Hoppas att det blir bättre. Ville ju tidigt att mami skulle vara med, vilket jag sen inte ville. Men nu vet jag inte längre.. Vet inte om jag klarar av nu att förlita mig till bara mig och min man eftersom vi inte får någon utbildning överhuvudtaget pga svininfluensan har tagit bort föräldrrakurserna. Man vet inte heller hur tillgängliga sköterskorna är på förlossningen.. Jag kan ju ganska mycket eftersom jag har läst på, men R är inte lika intresserad så vi får nog se..

Funderar mycket på när han ska komma, är hundra på att han kommer tidigare än beräknat. Funderar oxå på hur han kommer att se ut, kommer han ha pappas fina lockar och färger?

I nästan alla situationer som jag kommer i nu tänker jag alltid: hur är det när Julian kommer? hur löser vi detta då? Tänker på alla mysiga dagar vi kommer ha, promenerandes ute i vårsolen. Alla myskvällar vi kommer att ha, familjen på tre.

För snart - då blir vi tre!


Kommentarer
Postat av: Pappi

Det kommer att vara myskväller men det kommer tyvärr att vara en hel del "rys" kvällar. Då är det viktigt att man verkligen kan lägga undan det man tänkt sig göra och ställa upp för varandra.

Man måste göra det för småbarnstiden är en jobbig period för nyblivna föräldrar. Konstant trötthet och mycket gnabb/bråk om vardagsgöra. Och en liten krabat som "pockar" konstant om uppmärksamheten. Bästa vore att ha allt sånt avklarat innan barnet föds. Dvs ha gjort upp på förhand vad som skall göras och vilken som skall sköta det. Och sen får man göra så bara. Det kommer att underlätta er vardag mycket. Helt enkelt ha tydliga regeler även för föräldrarna sinsemellan.

2009-12-13 @ 23:04:24
Postat av: Mimmi

Åh va mysigt det låter! Tror det är jättebra att längta och se de fina i allt nu så blir vardagsbekymmerna lättare att ta tag i sen. Förlossningen kommer säkert gå jättebra oavsett vem du väljer att ha med dig. Ta den som du tror att du känner dig mest trygg med och som är lugnast :) Ta hand om dig

2009-12-15 @ 07:13:28
Postat av: mamma

Gumman lilla, ni behöver inte bestämma det nu, kan vara svårt att veta så här i förväg. Har förvarnat på jobb att jag kan behöva semester när jag blir mormor. Puss

2009-12-15 @ 18:12:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0