Vafan Singing Bee (och Katrin)?

Satt och lugnt och skönt och tittade på Singing Bee igår på trean klockan åtta.. Anledningen var att Katrin Zytomerska var där, följer hennes roliga blogg och missar inte ett tillfälle att se henne live. Hon kom ganska långt och fick frågan var hon skulle skänka sina pengar: " Mamma pratade om en jättefin grej för några veckor sedan, ett getprojekt där man köper en get som ges till en kvinna. Denna get försörjer familjen och när denna get väl får barn ges dessa vidare till andra behövande kvinnor, verkligen ett jätte bra projekt.. Men jag kommer inte ihåg vad organisationen heter". Programledaren: "Ja! Jag vet precis vad du menar, köpte en sån i julklapp förra året, men jag kommer inte heller ihåg vad organisationen heter".

Jävla obildade människor, vet ni hur bra reklam detta hade varit? Självklart är det IM, Individuell Människohjälp som har kommit på denna roliga och nyttiga idé. Mitt jobb. Där lokalkontoret ligger i Lund och är inte så allmännt känt förutom i Skåne. Men om det hade name-droppats på singing-bee, ja tro mig att fler hade kollat upp det. Hmpf. Vi får ge igen för dessa kvinnors totala blackout och gå in på: http://shop.manniskohjalp.se/ och shoppa loss!


Kommentarer
Postat av: Pappi

Men du. Vad kan du förvänta dig av programledare och deltagare som är med ett prg som heter "SINGING BEE".

Det är ju inte vetenskapens värld direkt :)



(6 timmar kvar, skit natt där allt som kan gå fel gör det, 1 rast på 20 minuter har jag haft på 6 timmar) Och tillråga på allt så stack jag mig på en kanyl så blodet puffade ut. Rätt i en ådra kom det.

2009-12-06 @ 00:53:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0