Gårdagen..

Blev inte riktigt som planerat.. Kom ner i stan vid sju, beställde in en (efterlängtad) alkofri drink, mums, vilket gick ner i ett enda svep med mycket fantasi om att det inte bara innehöll sprite o sötningsmedel.. Fick in maten.. blod på hela tallriken (vet att det inte är blod men kan inte acceptera att en mediumstekt ser ut som rare och att en welldone fortfarande får ha blod på tallriken).. Speciellt när de hära graviditetsmatsombuden fördömer allt kött som inte är välstekt..

Fick köttbitarna påstekta lite till och fick tillbaka in dem igen med en liten rolig Nisse som sa ngt klatshigt, för tydligen får man inte snällt klaga på maten.. Min biff var nästan ännu blodigare, så fick byta med R:s..
Efter denna (välformulerade) incidenten skönk matlusten till botten och även lusten till att sitta kvar och dricka drinkar.. Tråkig cred, jag vet, vi skulle ha åkt till Hbg ist, o kommer att göra i fortsättningen.

Under middagen bestämde vi oss för att hälsa på mormor, morfar och gammelfarmor i minneslunden. Jag ville hälsa och berätta för dem att de skulle få en barnbarnsbarn (läs barnbarnbarnsbarn). Vi stack in på CG och köpte ett gravljus och hem inom o plockade på oss lite tjockare kläder..

Inne på kyrkogården.. helt otroligt, ljus överallt, blommor överallt (eftersom vi var där ca 22:00 blev stämningen ännu mer fridfullare). Gick runt och tittade på ljus, blommor och gravar, grät en skvätt över de personer som lämnat alldeles för tidigt, en treårig liten pojkes gravsten fick mig att hulka. Det var nog inte smart att gå gravrundan som känslig gravid..

Satte mitt lilla ljus i minneslunden och tänkte på mina nära och kära en stund innan vi med både sorg och lättnad i hjärtat trövade hem.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0