första bebisdagbok

Torsdagen 8/4 kl: 18:19

Gårkvällen var lite grinig, men till slut kom vi på att vi har råkat få en liten gasboll - som behöver rapas och fisas mest hela tiden. Men då är han nöjd! Han låg och gnällde lite i sin säng när vi lade honom, han gillar inte att vara ensam. Efter en halvtimmes suckanden och gnyende så fick mitt mammahjärta nog och tog upp honom och lade han tätt intill under täcket. Han fossingar var så kalla. Han tryckte upp dem mot min varma mage och suckade nöjt. Där låg han i tre timmar fram till klockan fem innan jag bestämde mig för att det var dags att amma lite. Efter en halvtimmes envishet tog han äntligen och vi hade en liten mysig stund. Sen väcktes pappa Baloo för lite rapning så jag kunde vila. Upp på axeln, hänger som en hösäck men älskar att kräka ner hela pappas rygg. Sen gick det bra att sova i egen säng ändå till klockan var åtta.

amning, byte och gos gick jättebra under morgonen. Inget gnäll alls, en nöjd och trött bebis. Han sov hela förmiddagen, hela vägen till sjukhuset i HBG för provtagning. Han hade bara gått ner 200 gram sen förlossningen och BM menade att min mjölk var mycket bra och att han ammade fint. Fick lite tips med krångelbröstet, som jag senare provade, vi fick connection! Sov hela vägen hem igen. Han ser så liten ut där i sin bilbarnstol.


Nymatad och nöjd

Sen kom farmor hit (Julians) och fick träffa honom. Inte behövde vi göra något under flera timmar! Hon var säker på att han var ett A-barn. Hon var även säker på att han kunde se allt runt omkring sig samt snart skulle vara ett mattegeni. (:
Helt plötsligt brakar det till under en amningsstund. woho. nu fick jag sitta i världens sopstank tills han var färdigmatad. usch, helt plötsligt blir man som en töntig 14-åring.. Farmor fick ta denna härliga överaskning, hon gjorde det galant. Inget kladd och under tre minuter! Annat är det när vi försöker med fumliga och ovana händer byta.. Men vi lär väl oss! Tio minuter senare så.. BRAK. en till! Farmor fick även ta denna.. ;)

Han har sovit mest hela dagen. Jag hade tänkt att passa på att sova under dagen. Men nu helt plötsligt är klockan halvsju? Har bara umgåtts med Julian under amningsstuderna, resterade tid tar R. saknar han en massa. Så nu har jag tvingat upp hela familjen i vår säng för lite (och vårt första) kvällsmys. Så vi kan ligga tillsammans under det varma täcket och titta på Julians alla gester, miner, ljud och lukt. Väldigt primitivt men så tryggt.

Morgondagen bjuder på första åkturen med vagnen om vädret är fint. Blev manad att inte gå så långt imed förlossningen varit så nära, men jag mår hur bra som helst! Har ont i fogarna precis som jag hade under graviditeten, det tar väl lite tid innan det går tillbaka. Men annars- helt återställd! Inte ont någonstans. Om någon hade påminnt mig om förlossningen för två dagar sedan så hade jag inte trott dem. Trodde verkligen att jag skulle ha mer ont efteråt. Men icke! Kan väl bero på att jag inte gick sönder något.


Mammas fina med cone-head ;)


Kommentarer
Postat av: Teresia

Vad kul att du mår så bra och smått avis är jag med tanke på hur illa jag hade det under en bra tid efter förlossningen. Satt som fastklistrad i soffan här hemma och kunde inte röra mig. Verkligen kul att läsa att du slipper det. NJUT säger jag bara! :D Även roligt att läsa att han är så lugn. Min donna har ett temperament som heter duga och bestämd är hon. Dock är det bara kul. Det är gaserna som ställer till det. Mycket skrik pga smärta och det är jobbigt att se. Men tanken på att det går över någon gång hjälper.



Igen - jätte kul att läsa att allt går så bra. Njutoch en stor kram till familjen. :)

2010-04-08 @ 18:57:42
URL: http://hondenteresia.blogg.se/
Postat av: kajsa

Åh gud vad härligt att allting var "helt" efteråt.. hihi.. det är ju super härligt att slippa sånt och att du mår bra och inte har ont..

Han ser ut som en liten prins där han ligger.

Glöm inte att du har lovat bort honom till min ofödda dotter än så länge. Om 20 år står dom där i kyrkan tillsammans och lovar evig trohet :)

ELLER HUR? :) hihihihi



Kram på er, hälsa R

2010-04-08 @ 19:32:59
Postat av: Anonym

Ja, mormors lille prins! Så fin,så fin!

2010-04-08 @ 22:56:04
Postat av: Mimmi

söt söt söt :)

2010-04-08 @ 23:08:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0