Julian 13 dagar

Måndag 19/4 kl: 21:05

Lugn natt igen, det verkar hålla i sig, sådan tur! Det kanske fortsätter med lugna nätter framöver, är inte längre livrädd för skrik på nätterna iallafall. Men jag har ändå svårt att vakna två ggr per natt konstigt nog. Är som ett vrak. Men desto piggare på den tidigare morgonen, när Julian är trött ;)
Vi hade sovmorgon idag igen. Gjorde vid oss och stack ner på stan, hela lilla familjen. Inom biblioteket och hämtade ut en fin sagobok som man fick, sen storhandla blöjor med rabattkuponger. Jag har fått dille på rabattkuponger, man kan tjäna hur mkt som helst på det! Vilket liv man har fått, totala lyckan när man får hem lite rabattkuponger på blöjor eller kläder.
Sen var det BVC besök med lillen, fick en massa frågor besvarade och han har växt, minsann! Nu var han 54 cm lång (det märker vi på kläderna som snart måste bli en storlek större) och vägde 3965 gram. En höjning på ett halvt kilo sen två dagar efter förlossningen, helt otroligt! Han växer och gror.. Fick både amma och byta på BVC innan vi gick iväg i det soliga vädret till 261 på en liten sen lunch och sen gick vi på stan och kollade bebikläder. Vi har märkt att vi kommer behöva lite mer strl 56 kläder, så det har vi beställt som present!
Vi hittade en ny bebifilt till han, för vi har blivit av med den ena, konstigt nog, den ligger säkert o gömmer sig nånstans här hemma. Sen hittade vi oxå en present till en framtida bebis (säger inte mer ;) ).
Idag, inatt, och imorgon turboammar jag. Varje halvtimme för att få igång produktionen igen. Kämpigt, men jag vill gärna undvika ersättning.
Imorgon är första dagen utan R som ska börja jobba. Känns både bra och tråkigt. Skönt att komma in i egna rutiner, kunna sova när han sover och njuta av honom helt ensam. Tråkigt för att inte kunna dela det med R, känns egentligen hemskt att man inte kan vara föräldraledig tillsammans, det är ju trots allt ett helt nytt liv att vänja sig vid och njuta av. Jag och Julian ska iväg till BVC på sjukhuset imorgon och ta prover på hans öga. det kunde vara någon infektion, men oxå trånga tårkanaler, vi hoppas på det sistnämnda. Ska dit själv, hade varit skönt att ha med R, men nångång måste man väl bli självständig.
Dessutom börjar mitt nya liv imorgon, ett liv som jag har lagt bakom mig dessa veckor- nämligen kompisar! Det ska bli så kul att träffa allihopa och presentera Julian för dem. Det blir mysiga veckor framöver!


Charmtrollet!



Kommentarer
Postat av: Rebecca & Albin

Jag har en present till Julian :D

2010-04-20 @ 07:27:57
URL: http://swahnrebecca.blogg.se/
Postat av: Teresia

Vad söt han är! Han är lika lång som Vanessa är ser jag. Ha! Fräckt. Vem har ni som BVC sköterska? Vi mätte Vanessa första gången idag sedan förlossningen. Enligt vår BVC sköterska ska man helst inte mäta dem innan en månad då dem inte fått röra på ben och höfter så som dem ska. Därför jag tyckte det var spännande att höra vilken sköterska ni har.



Lycka till med turboamningen och glöm inte bort dig själv... Häll i dig dricka och ät som en ko. ;)

Min sambo ska förresten börja jobba nästa vecka så då intar jag också självständighetslivet... :P

2010-04-20 @ 11:23:23
URL: http://hondenteresia.blogg.se/
Postat av: Olivia

Det ska bli SÅ kul att träffa er imon :)

2010-04-20 @ 18:22:04
Postat av: Jessica

Gud så söt han är Emelie! Grattis igen

2010-04-20 @ 21:16:09
URL: http://www.jessansvardag.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0