Julian 2 veckor och en dag!

Onsdag 21/4 kl. 12:30
Tiden går snabbt.. Igår gick vi upp tidigt för att ge oss iväg till sjukhuset. En massa förberedande, jag lyckades snabbduscha medans lillen sov vidare. Perfekt. Väl på sjukhuset menade läkaren att hans öga inte var några problem, det var trånga tårkanaler. Vi var där inne säkert 4 minuter innan vi fick gå igen, jahapp, det var den tidiga morgonen med alla förberedelser!
Då bestämde vi oss för att gå en promenad, fick efter många samtal, tag på R:s farmor som gärna ville följa med ut. Vi gick ändå bort till Borstahusen, jätteskönt väder, det blåste ingenting. Julian sov fint i sin vagn.


mys i vagnen

När vi kom hem hade klockan blivit halvtvå och det var 4 timmar sedan lillen fått mat. Det blev mat hela eftermiddagen för att ta igen och en massa mys, men en del gråt oxå. jag hade inte hunnit äta så jag försökte passa på mellan måltiderna, men självklart skulle lillfjonken vara vaken och inte alls glad. Mammas tålamod trytade utan mat och trötthet.


tuffingen sitter o analyserar vad som händer runtomkring

På kvällen åkte vi in till Häljarp, till min farfar och hans fru som skulle träffa Julian för första gången. det gick jättebra, Julian var vaken mycket, men lite gnällig för han ville gärna äta varje halvtimme. Vilket är bra för mig, men svårare när man är borta. Han börjar bli vaken mer och mer nu. Nätterna sover han säkert 2-3 timmar åt gången men på dagar är det bara små powernapar, det börjar bli mycket att göra! Speciellt när han gärrna vill vara med hela tiden, vill sitta i knäet och vara buren. men gärna inte i babybjörnen, tyvärr. Får träna honom på det.
När vi kom hem var jag helt slut och ganska uppriven, det kändes inte som han blev mätt. Så då bestämde jag mig för att ställa in planerna de närmsta dagarna för att bara lägga ner tid på oss. På min mat, dryck och sömn och Julians mat. Tråkigt, men välbehövligt.

Vi sov hela förmiddagen, låg och ammade i sängen och mös. Vi bestämde enhälligt att vi bara skulle stanna hemma o mysa. Precis när jag bestämde att vi skulle ner o käka frukost så lade Julian av en rejäl bajs som kom överallt, woho. Gick ner o tvättade av honom o lade han ner på vardagsrmsgolvet för lite luftning. Oh vad vi gillade det! han låg o sprattlade en halvtimme innan jag smorjde in honom o klädde på.


sötnosen


Kommentarer
Postat av: Lotti

Hehehe, den där rejäla bajsen har jag också fått erfara... Jippiyeey! :D



Vad mysigt det ser ut i vagnen, tänk om man kunde blivit så ompysslad nu med.

Låter lite jobbigt med din amning, att det är så ofta. Hoppas det ordnar till sig! Jag ville också amma men det gick inte så bra. Hon blev inte mätt och hennes lever tog inte ordentlig fart så hon blev ju rätt gul... Fick till slut låta bli alls, då det sinade för varje dag :(



Visst är det typiskt! Man är ute och går med de små liven i timmar, de sover och man själva blir trött och tänker, när vi kommer hem ska jag vila en stund! Men då har de små sovit klart och vill vara vakna :) Haha...



Synd han inte gillar babybjörnen, Ebba somnar så fort jag sätter henne i den. Ni kanske skulle testat en sån där vibrerande babysitter? Om han nu somnar lätt i vagnen så kanske han är ute efter skumpandet för att koppla av? Ett annat tips är att väsnas när han sover, vi beter oss som vanligt fast hon sover, då sover hon som bäst. Vissa nätter har vi lite musik igång i sovrummet, krävs ju dock att man själv kan somna med det igång... ;)



Nu blev det långt igen...



Kram på er! Han är jättefin, Julian!

2010-04-21 @ 21:17:54
URL: http://www.yoohh.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0