Julian 10 dagar!

Fredag 16/4 kl: 12:23
Har inte riktigt prioriterat bloggen de senaste dagarna.. Har planerat att sätta mig ner och titta lite på tv o slappa med i ungefär fyra dagar.. Utan resultat ..
I förrgår var jag ensam med Julian hela dagen, R var tvungen att jobba. M med sin minsta son kom och hälsade på på förmiddagen. Vi låg o sov fram till dess. det kände betydligt mycket bättre än jag trodde att vara ensam med det lilla pyret. Jag sov när han sov och vi mös och busade när han var vaken. Mycket mer kvalitetstid än när R är hemma. Den natten vaknade han bara en gång! Helt otroligt. (antagligen för att jag hade tagit på mig hela natten och han skulle vara snäll mot sin mamma ;) )



Igår var vi iväg på en massa to-do grejor. Han fick sitt personnummer och vi beställde försäkring till honom. Körde inom R:s jobb för de behövde hjälp med en grej och sen inom Lidl. Fan vad billiga grejor de har där! Vi bestämde att vi skulle fortsätta handla där, de har ju trots allt de "vanliga" märkena billigare. Åkte oxå inom AD och handlade solskydd till bilen, har fått sitta och täcka hans ansikte med en filt innan, så det underlättade lite! 
Vi hade tagit på Julian lite för mycket kläder så när vi kom hem var han helt rödflammig ;) det tar ett tag innan man blir van och vet hur hans kroppstemp fungerar.. Så när vi kom hem slängde vi av han kläderna så fick han sparka lite fritt i luften.



Sen igårkväll så lämnade vi bort pyret för första gången. Vi skulle gå på Magnus Betner som R hade fått av mig i julklapp. Några dagar innan ville jag inte alls lämna bort honom, men vi tränade lite nappflaska och till slut tog han den, och då kändes det mycket säkrare. Så mami tog hand om honom två timmar medan vi var borta. det gick jättebra. Som jag pussade och kelade med honom när vi kom tillbaka (: Galet att man kan sakna honom bara under några timmar.. Men stolta mormorn hade gjort ett sånt bra jobb! Betner var föressten riktigt bra, vad han är påläst! ibland var det lite svårt att hänga med i name-droppingen. Men föreställningen var bra!

Han är vaken betydligt mycket mer nu. det är så kul att lära känna honom. Han tränar nacken hela tiden och älskar ligga på sin filt och gymnastisera med sina armar och ben. Han har oxå börjat göra ifrån sin olika ljud. Ett ljud när han ammar, ett ljud när han är exalterad, ett ljud när han vill visa att han inte vill och ett ljud för mat. Fascinerande (: Han skriker inte alls mycket, kanske en halvtimme varje dag, uppdelat på några gånger. Han fixerar blicken bättre nu, ligger och tittar på oss på ett annat sätt - han börjar nog känna igen vår siluett. Älskar att titta på röda saker. mammas röda soffor igår var en sensation!

Hans hår har växt mer, det är mörkt. Han har blivit betydligt tjockare- kinderna är puffiga och man ser varje dag mer och mer anletsdrag.

Idag ska vi (R) lägga trallor på balkongen, papi kommer och hälsar på, tänkte ta en lång promenad i solen strax. Svårt att komma loss hemifrån bara, allt tar så lång tid.

Julian har sovit i vår säng hela natten. Vi provade oxå (äntligen) andningslarmet, och det funkade! Kommer fortsätta med det, så slipper jag vakna av oro när Julian piper till. Han vaknade inatt och var superpigg. Jag tittade på honom med trötta ögon med mörka ringar under och lillfisen lös som en stjärna. Oh no. Han fick ligga och gnälla lite mellan oss innan han kom till ro igen. Han måste lära sig att man ska vara trött på nätterna ju! ;)


Sötast när han sover

Kommentarer
Postat av: kajsa

kan inte säga annat än att jag smälter..

han är så fin

2010-04-16 @ 13:46:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0