Godmorgon!

Måndag 2/8 kl: 09:27
Underbara morgon! Villiam somnade inte förrän kl tio igår, det var längesen han var uppe så länge! Försökte få honom att somna bredvid mig som han alltid klarar, men inte igår.. Blev trött på skriket och lade honom tillrätta i sin egen säng, skruvade upp babymobilen som är ny, som spelar melodi och snurrar. Minsann, ungen tystnar och somnar på fem. Hm.. Han vaknade inte förrän kl fem, jag var väldigt utvilad. Gav han lite mat sen somnade vi tätt intill igen.
Vi gick upp, käkade nästan en hel tallrik banangröt, han invänder INTE emot den gröten. Skönt! Sen klädde vi på oss (eftersom det inte är lönt att ta på honom kläder innan han har ätit). Nu ligger han i sitt gym o snackar, och har gjort i 30 min. Massa nya ljud, testar sina röstresurser och tycker det är kul att märka hur ljuden kommer ut annorlunda när han omformar tungan.. ;)
Nu ska vi käka frukost, det blir en grovmacka med ägg på. Sen ska väl jag amma och natta lillen för förmiddagsluren. I em ska vi träffa morfar på en promenad, han passar en hund så det blir nog en fin runda!

Ska verkligen bli kul att se hur mycket sifforna har gått upp nästa gång vi mäter o väger honom. Att 68 är lite för korta (men armarna för långa), att 74 passar bra, att vi börjat med blöjstorlek 4 (7-14 kg) har gjort att vi har ganska stora förhoppningar på ökningen! Dock är Villiam inte speciellt rund, han är mest lång, eller har lång överkropp, korta ben och korta armar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0