back on track

12/12 kl: 20:20

Nu känns det äntligen som att vi håller på att komma tillbaka, sakta men säkert. Inatt sov Villiam underbart. Vi har slutat hunsa vid nattningarna, mest för att vi inte orkat gå runt med han i timtals trots skrik. Han har somnat tillslut i sin säng och har äntligen börjat förstå att det är en trygg plats. Känns som man får starta om från början efter en sådan här pärs. Mat, sömn, underhållning har varit på en femmånaders bebis villkor. Om ni förstår vad jag menar. Men nu försöker vi komma tillbaka.

Villiams sår har blivit bättre, de läks. Men han har fått en ytterligare på näsvingen, lite oroande. Men ska ta upp det imorgon, när vi ska till läkaren. Eksemen har bara blivit värre, rygg, axlar, armar, mage och ansikte har det bredd ut sig på. Han känns som sandpapper när man tar i honom. Vi badar han i lila vatten och dränker han i miniderm på kvällarna. Fast eksemen kan man leva med, inte såren, så det känns som det går framåt. Vi tog en bild på allt det här men det tar emot att lägga ut och visa er..

Han har varit gladare idag, vi har storstädat, det har också kommit på efterkälken såklart. Vi har varit ute och gått för att senare vända igen. Kylan var för bitande. Sen kom Villiams farmor och farfar för lite bus och julbaksätande. Hela kvällen har han varit ett solsken, tidigare har kvällarna varit värst. Han har spelat boll med sin farfar och myst med och givit fotmassage åt sin farmor. Han har inte ens gnällt när han blivit trött.
R gav han en flaska precis och han har (ta i trä) nog somnat själv i sin säng där uppe. Min lilla gosse..

Imorgon som sagt ska vi till läkaren igen och få svar från odlingen på Villiams sår och på pappas sår. ska bli intressant och se vad det är. R har fått nya på händerna så eventuellt får han gå på antibiotika så det inte smittar vidare och vi är tillbaka på ruta ett.

Detta har varit en riktig kamp, nu uppskattar man hälsan framför allt. Ingeting känns viktigt längre sålänge ens barn är nöjt och glatt. Kliché, jag vet, men man förstår inte förrän man är där.

det enda jag önskar nu är att vi blir kvitt problemen fram till jul så vi kan fira med familj och vänner på bästa sätt.

Tack alla för era stöttande ord, det har värmt otroligt!

Kommentarer
Postat av: sanna

håller alla tummarna att det blir bra! tids nog, men kan ju hoppas det går lite fortare så att julen blir bra och kul :D



svar: jo vi är båda ljusa i oss, men han är som peter när han var liten - mörk. han är underbar att vara med :) för det mesta en glad kille och det är mest när han är övertrött som han inte riktigt vill och det är förståligt ju. än somnar han inte riktigt förrän runt 12/halv 1 så blir sena kvällar än, hehe

2010-12-12 @ 20:35:15
URL: http://zebrafejs.blogg.se/
Postat av: Maria

Oj, jag är tagen av det du skriver. Jag har själv en dotter på 8 månader och hennes hälsa är det viktigaste i mitt liv. Jag hoppas verkligen att er lille kille snart är på bättringsvägen.

Jag förstår vad du menar med att det mesta sker på bebisens villkor när de små liven är dåliga. Men det är nog naturligt att det blir så.

2010-12-12 @ 23:33:32
URL: http://ladyfair.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0