ledset

8/12 kl: 10:40

Igår var vi på en underbart god julmiddag. Elofs skafferi i Billeberga skulle det vara. En kringbygd gård, pittoreskt och häftig mat. Väldigt trevlig personal med.

Hos farmor och farfar hade Villiam varit ledsen hela kvällen och inte kunnat sova. När vi kom hem runt tio så hade han sovit lite, men ville inte somna om. Vi har försökt allt inatt, vyssja, gunga, sjunga, klappa i vår säng, i famnen, i hans säng. Varje gång han har slumrat till har bröstet eller halsen börjat rossla så han har vaknat och blivit ledsen. Ingen rolig natt inatt..

Jag fick nog i morse och ringde BVC, hon hänvisade mig till lasarettet i Landskrona. Dåligt bemötande. De ville inte alls få in en riskpatient med eventuella vattenkoppor. Hänvisade mig till barnakuten. Ringde BVC igen och hon tyckte inte vi skulle åka dit, troligtvis fick vi sitta där hela dagen. Däremot tipsade hon mig om en privatklinik i Lund, barnläkarmottagningen. Ringde dit, fick ett riktigt bra bemötande av kunnig och omtänksam personal. Vi fick en tid halv åtta ikväll. Vi får inte gå in, men de går ut och tittar på utslagen. Hon tyckte inte att det verkade vara vattenkoppor och om det är eventuell svinkoppor så måste Villiam få behandling.
Om personalen där är lika trevliga som hon i telefon så bojkottar vi det kommunala skitet (låter som en moderat nu eller hur) och går över till dom. Man vill ha personal som bryr sig, som lyssnar och som personifierar patienten. Inte bara bli vidareskickad och ingen som tar ansvar. (Vilket jag nästan alltid har fått som mottagande när jag själv varit sjuk).

Vi kämpar på idag! 

Kommentarer
Postat av: sanna

inte lätt när dem är dåliga! jag hoppas han blir bra snart. sådana människor ska inte få arbeta med människor och barn .. man ska ju bemöta alla lika.



svar: tack :D ja han börjar bli "sig själv" och det är så häftigt. han ligger oftast på ryggen så han har fått sig en snygg flint i nacken, haha :)

2010-12-08 @ 12:39:25
URL: http://zebrafejs.blogg.se/
Postat av: Teresia

Men fy vad tråkigt. Jag hoppas verkligen att lilleman blir bättre snart. Inte kul alls att veta om att han mår dåligt och jag hoppas verkligen någon kan ge er klartecken på vad det är han har. Som du säger - varje patient är en människa och se till människan är viktigt.



En stor bamse kram till lillkillen.

2010-12-08 @ 20:22:06
URL: http://hondenteresia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0