tjohej

21/12 kl: 15:25

Det är tisag redan och tre dagar kvar till jul, fyra dagar kvar till resa. Idag började jag känna mig lite stressad..Jul-och-semester-stressad. Fyra väskor som ska packas, min, R:s, Villiams och Toulouses. Jag och R till Puerto Rico, Villiam till farmor och farfar och Toulouse till morfar. puh..

Dagen började tidigt med en pigg kille klockan sex, woho.. Klockan sju kom ogudmor J. Då pulsade jag ut i snön för att handla frukost. När vi hade piggnat till lite drog vi ut för att åka pulka. Eller Villiam åkte pulka. Vi drog han i den djupa snön och pulkan skapade en snöboll under sig. Han tyckte det var roligt att bli dragen men inte riktigt att åka ner för den minimala backen vi lät honom göra. snön var heller inte så intressant.

När vi kom hem gjorde vi mat (potatis,lök, morätter med timjan i ugn tillsammans med en kycklinggryta på svamp, creme fraiche, röd currypasta och kycklingfond) vilket blev överasskande gott, nära en fredagsmiddag med grejor vi hittade hemma ;)
J hjälpte oss att bada Villiam i det lila vattnet för sista gången och nu minsann hade han lärt sig plaska mycket, gärna så det stänkte ner allt.
Efter denna händelserika dag somnade lillen gott i sin säng och vi började packa. Så mycket man behöver ha med sig och vad jag kände mig stressad inför det. Nu har jag nästan packat allt mitt och alla prylar som ska med, men känns ändå som man glömt hälften.
Imorgon får vi börja med Villiams väska, för han behöver ha med mycket..

Är helt slut över denna långa dag och hoppas på att R kommer hem med mycket energi så jag kan slappa ;)



Mysbild från fotograferingen (:


Kommentarer
Postat av: Teresia

Vad fin bild! :) Vad skoj det är med pulkaåk... ;)

2010-12-21 @ 21:30:50
URL: http://hondenteresia.blogg.se/
Postat av: sanna

pulka åk är skoj :D eller jag tycker inte om det egentligen, men nu när man är mamma får man lära sig ;) underbar bild :D

2010-12-23 @ 14:15:00
URL: http://zebrafejs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0