Förlossningsbrev

Lördagen den 27/2-09 Kl: 12:35

Satt o formulerade förlossningsbrevet igår. Skrev ut en mall frrån Libero..

Vem ska vara med på förlossningen?
Pappa R, det går bra med en studerande med.

Vad vill du att den som följer med ska göra?
Stötta, lugna och peppa. Men han kan även själv behöva detta av sköterskorna ;)

Särskilda önskemål under förlossningen?
Vill inte ligga i gynstol - för exposed och utsatt.
Vill föda sittande på ett pall el liknande med R bakom mig.

Vad vill du att barnmorskan ska göra/inte göra?
Lyssna på vad jag vill.
Inte vara "bossig"
Stötta snällt, inte "heja" på
Hjälpa mig i vad jag ska göra vid olika tidpunkter för att underlätta

Smärtlindring
Gärna bad o vetekudde
Epidural om möjlighet finns

Saker du gärna vill undvika:
Gynstol
"klipp" (det värsta tänkbara för mig, fy o huu)
Vid kejsarsnitt vill jag ej vara vaken!

Nu har jag nog kunnat samla alla de tankar av do´s and dont´s som jag haft om förlossningen. Bra att ha skrivit ner det så de vet hur man vill ha det och inte vill ha det.

Kommentarer
Postat av: Pappi

Tror det sista kan bli svårt att bli helt sövd om det blir kejsarsnitt.

Dom lägger bara lokal bedövning och sen vill du kunna ta emot julian när han kommer ut.

jag tror inte ens dom söver helt vid kejsarsnitt utan i verkliga extrem fall.

2010-02-27 @ 13:01:31
Postat av: Rebecca

Akutsnitt hinner dom ej söva dig, tyvärr. Det gör dom bara om det finns fara för mamman fysiskt. Så det kan du ta bort igen :P Jag födde i gynställning vilket man måste om det blir sugklocka, så va beredd på det. Klipp är bättre än att du spricker av dig själv, det läker mycket bättre om dom klipper.

Kramis !

2010-02-27 @ 13:49:57
URL: http://swahnrebecca.blogg.se/
Postat av: Mimmi

Mycket bättre med klipp än att spricka hela vägen, det tar mycket längre tid att läka,hoppas nu allt går som du tänkt dig gumman <3

2010-02-27 @ 15:10:45
Postat av: Teresia

Jätte bra med ett förlossningsbrev. Jag följde en mall från mama tidningen min käre mor handlat till mig. Det fanns en hel förlossningsspecial där så det var skoj att läsa. Där fick jag berätta vad jag ville att dem skulle veta om oss, hur vår drömförlossning såg ut, om vi oroade oss över någonting osv. Alltid bra för personalen att ha något att gå efter.



Så fin magen är! Praktfull. Min är ganska liten faktiskt trots att den växt ordentligt på senare. Dock väger den ändå och får mig att känna mig framtung. Fy och för!



Hoppas ni hade det trevligt igår. Buzz är förresten jätte kul. ;)

2010-02-28 @ 10:45:16
URL: http://hondenteresia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0