fredagsmys

Fredagen 26/2 Kl: 18:41

Vad fina kommentarer om politiksnacket vid förra inlägget. Skönt att andra oxå är intresserade! (:

Just nu sitter jag o jäser i soffan efter en lång dag medans sambon lagar fredagsmiddagen och sjunger ute i köket. Ibland har man det bra! Upp tidigt i morse som sagt på BM besök. En halvtimme efter avtalad tid kom jag in (visst jag har all tid i världen nu när jag är föräldraledig). Blodtryck fortfarande lågt, magen håller sin kurva och bebisen växer. Hans huvud kommer nog aldrig att sitta fast konstaterade min BM eftersom min foglossning faktiskt har gjort nytta, bäckenbotten är stor. wiho! (: Då kanske det blir en lätt förlossning.. Eftersom de inte har tagit protein i urinet på flera månader bad jag dem om det (detta ska de göra vid varenda besök för att kolla om havandeskapsförgiftning) och minsann, protein hade jag, men bara lite så det var tydligen inget att oroa sig för. nähänä, men havandeskapsförgiftning kan komma från en dag till en annan och jag ska inte dit förrän om två veckor. hm. ?

Lite smått förvirrad gick jag svärandes hem (pga idioter som inte har saltat trottarerna så man halkar slår halvt ihjäl sig när man är ute). Sen kom äntligen R med hennes lilla bebis. Fika, massa snack och bebismys stod på schemat. Så kul att äntligen träffa dem o prata om förlossning, amning och andra grejor man funderar över.

De gick precis innan R kom hem, vi lade oss utmattade (han efter jobb och jag efter bebis o tidig morgon) och mös lite innan han började med maten. Ikväll blir de som sagt god middag och eventuellt besök från R:s kusin med flickvän som då förhoppningsvis har med sig Mario Cart. OJ vad det ska liras ikväll! ;) Får hoppas att jag blir piggare efter maten..

Kommentarer
Postat av: Teresia

Mario cart är ju så skoj! Evigheter sedan det spelades... Minns att jag tyckte jag var såå bra senast. :P Dem är roliga på MVC. Att man ska behöva fråga om sådana självklarheter är dåligt.

2010-02-26 @ 19:17:59
URL: http://hondenteresia.blogg.se/
Postat av: Pappi

Om 1 timme (23:00)så slutar jag jobbet och då skall jekla jag oxo ha fredagsmys.

Ska "tulla" lite av dryckesjommen jag köpt till mig och mamma imorgon.



Skönt att allt var bra hos BM.

2010-02-26 @ 21:58:12
Postat av: Pappi

Nu är det Lördagsmys för mig.



Hört, sett och skett på jobbet ikväll.

Det började en ny "chef" idag och vid presentationen av han så hette han Anders Lund och var från malmö.

Jag började garva och alla tittade på mig så sa jag.

Lund från malmö är i helsingborg, och ingen fattade nått.



Vidare så sa jag till en kollega att han är väldigt lik en kille som min ena syster varit tillsammans med.

-Jaså, då måste han vara snygg svarade kollegan.



- ahh det vet jag inte sa jag, men han körde grisbilen iallfall. och som vanligt ingen fattade nått.



sist så drog jag en vits för mina utlänska kollegor när vi skulle hem.



talade norrlänska nu.



-Min hund har käkat en plastpåse,,

-Hur vet du att det var en plastpåse?

- Han sket på,se.



Och ingen fattade nått, sen stämplade jag ut och åkte hem.

2010-02-27 @ 01:29:31
Postat av: Pappi

Kan inte sluta skratta nu.

Måste bara påminna dig om den gången vi gick hem från ÖB när vi köpt en massa ksstruller och anndra plåtsaker och botten på påsen gick sönder när jag tuffade mig och svingade påsen fram och tillbaka.

Ett jekla skramel när allt trillade ut på trottoaren och gatan och du garvade och jag blev skit sur.

2010-02-27 @ 01:40:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0