namnsdag, handling o spa

Det har varit en lång dag idag. Vaknade vid 8, då var sambon redan iväg o tränade, och gissa om det blev bullar till frukost idag iallafall. gottit. strax efter det kom hans föräldrar och farföräldrar för R har ju namnsdag idag. det firas med pompa och ståt i deras familj.. Nu kan ni nästan gissa vad han heter ni som inte vet :P det blev fika o chokladkaka och lite presenter.
Sen satte vi äntligen upp de fina bokstäverna som jag målat i Julians rum! Det blev precis som jag tänkt mig (:







Sen åkte vi ut till center syd och bauhaus, skulle handla ngt till bilen, men det blev en gardin i bebirummet istället! En röd en. försökte fota den precis men ljuset blev så dåligt.
Och sen åkte vi inom Max (blev övertygad) och åt hamburgare, det är FORTFARANDE inte gott där..
Sen körde vi till ett litet samhälle i närheten och köpte andningslarm som vi hade hittat på blocket. Hade kostat 1700 men de sålde de för 500, sex månader gammalt, med garanti kvar. Kändes ganska okej faktiskt! Men det var inget sånt andningslarm med en platta som bebisen ligger på utan en liten dosa som fästs i blöjlinningen. denna apparat känner av andningsrörelser och larmar om de försvinner samtidigt som den vibrerar så barnet blir påminnt om att andas. Helt perfekt! Mycket mer nimt än hela den makapären man lägger under madrassen.. Denna kan man ju även ta med sig överallt, i vagnen och när man ska sova borta. perfekt!

sen kom vi hem och jag bestämde mig för att till slut prova epilatorn som jag fick i julklapp av papi. ajajaj. det måste nog va så det känns att bli tatuerad.. Men benen blev fina iallafall efter lite trixande! undra hur många veckor det tar innan de växer ut. .. och vadå epilera bikinilinjen NO WAY!

Nu ska jag först ringa mina farföräldrar som jag har dragit ut på så länge.. sen ska jag sätta mig i ett fotbad och samtidigt sy lite kläder som R har tagit sönder och sen försöka fila fötterna o måla tånaglarna.. stora problem.. i värsta fall får R hjälpa mig.. når ju knappt ner till fötterna! det kommer bli mycket pust och stånk men antar att det är bättre att göra det nu än om ett par veckor. ;)

Kommentarer
Postat av: mamma

SÅ FIIINT!!!!!!!!!! puss

2010-02-07 @ 20:35:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0