ny kula!

Nu börjar vi om på ny kula såhär efter internetbortfall och sjukdomshistoria..
I söndags var vi iväg på väla för att handla de sista prylarna till Julian. Vi fick köpt allt vi skulle, förutom en lampa till hans rum och gardiner (som vi ändå hade glömt tills vi kom hem och såg fönstret lysa tomt). Vi hittade smådjur att ha i hans crib, möbler, bilbarnsstolen från Brio (som tyvärr inte fanns inne så vi hoppas på att få den innan lillen tittar ut) och en massa annat. Vi åkte oxå inom petab för att handla nya blommor och jord för ja skulle äntligen ge mig på att fixa blommorna själv där hemma hade jag bestämt..
När vi kom tillbaka till vår stad så stack vi inom M och hämtade skötbord, mossgrön babybjörn bärsele och en massa, då menar jag en massa kläder i storlek 50-67. Vi som trodde att det skulle räcka med ett par bodys.. icke! Nu har vi så mycket kläder så vi kommer aldrig att kunna använda allt. Men visst är det roligare att ha mycket än lite ;)

När vi kom hem fixade vi o donade i flera timmar, inredde barnrummet (även om det inte är färdigt så lägger jag ut lite bilder, lite halvtaskig kvalité pga ljuset för solen har inte gått upp än.)


Nya nallar i criben och en liten pryl att titta på (:


Nyinköpta hyllan med söta spöklampan


Skötbordet laddat och redo inför en Julian! Vi funderar på att sätta ner
det i badrummet på nedervåningen, men har inte bestämt oss än.


R:s gamla babiklädbyrå fick sig en liten uppfräschning.

Vi försökte få upp de fina bokstäverna som jag målat, men såklart köpt fel spik så tavlorna kommer upp lite senare. Sen planerade jag om våra blommor och sen var vi helt slutkörda efter en lång dag.

Och sen, ja sen blev vi sjuka, som ni kunde läsa om i förra inlägget.
Nu ska jag käka lite frukost o gå ner o ta sista tvätten (vi tvättade hela dagen igår, ville ju gärna tvätta alla barnkläderna även om det inte behövdes). Sen ska jag vika ihop alla plagg. Så mysigt är det att gå o lulla o vika ihop mjuka bebikläder (: Kommer inte att lägga ut foton på dem eftersom det är massvis, ni får se dem på sen när Julian har kommit ut!
Sen kommer jag nog att sova en stund till om jag känner mig rätt, orkar inte vara vaken en hel dag när man gått upp halvsju, och SEN ja då ska jag ta itu med plugget som har kommit rejält på efterkälken.



Kommentarer
Postat av: mamma

Så fint och vad mycket ni hunnit med trots magsjuka.

Ni är jätteduktiga! puss

2010-02-04 @ 15:13:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0