Tjoho

Fredagen 26/2 Kl: 07:49
Ännu en natt utan helhetssömn. Haft förvärkar då och då och vaknat av dessa. Nu på morgonen har magen varit stenhård och man känner att han vill och ska komma ut snart. Magen sjunker längre o längre ner ju mer han tränger neråt. Imed det känns så annorlunda så går man nästan bara o väntar.. Snart ska jag till BM och prata lite, hon kanske kan se att något har förändrats?

Har redan ätit, duschat o kollat nyheterna. Fick nästan en glädjechock när de visade Obamas och den amerikanska kongressens 7 timmars kampanj på nyheterna. Nu vill obama införa en sjukvårdsreform för samtliga amerikanska invånare, även de mest fattiga. GO! Problemet är att Obama är så otroligt demokratiskt och "närtänkande" och de flesta andra i kongressen är inte det, så han kommer inte få genom sin reform.. Problemet som Obama antagligen inte har tagit i beaktande är de enorma summor pengar som behövs för att garantera sjukvård till alla samt att alla sjukvårdsinrättningar inte räcker till. Det kanske hade varit bättre om han lagt om ekonomin, tagit de miljoner de lägger ner på krig och säkerhet och lagt det till sjukvården samt byggt upp fler sjukhus så att det går att införa en sådan reform. För tanken är ju god, men det känns som en utopi i förhållande till USA:s historia och medmänsklighetmentalitet. Oj, nu blev det lite politik med ;) Tänkte följa Obamas politiska spel lite närmare, det är så intressant!

Nu måste jag göra vid mig och gå i lagom tid så jag slipper stressa och få en massa värkar när jag går till sjukhuset, för antar att det kommr igång när jag rör mig..

Kommentarer
Postat av: Pappi

Tyvärr så kommer den sjukvårdsreformen som Obama gick till val med att bli hans fall i USA.

För många konservativa och nationalister som vill stoppa det. Dom viftar hellre med flaggor och krigshetsar mot det dom kallar terror hot än att ta hand om sina egna mindre lyckligt lottade i det landet.

Dom har ännu inte insett vitsen med demokrati i USA.



Lycka till hos barnmorskan. Själv ska jag till frisören nu och få hårsvallet iordning :)

2010-02-26 @ 10:11:33
Postat av: Teresia

Intressant politik utan tvekan och en väldigt vacker tanke - att alla ska ha rätt till sjukvård, något vi egentligen tar för givet här. Får han igenom reformen kommen han att bli historisk för att ha förändrat livet och möjligheterna till det positiva för miljoner av människor. Dock är det lättare sagt än gjort. Alla dem konservativa gubbar som tycker om att sitta på sina höga hästar lär tycka att pengarna kan gå till andra "vettiga" saker, så som mer krig. Ush!

2010-02-26 @ 10:58:01
URL: http://hondenteresia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0