varje dag är söndag

Söndagen den 21/2-09 Kl:19:05

Nej vi har inte fött än, tog helgledigt från datorn.. ;)

Har satsat stenhårt på mitt nya liv som föräldraledig. Gårdagen spenderades på stan, först med M och hennes söner på espressohouse. Sen runda till skoaffären, handlade barnkläder och mös runder. Hennes äldsta gjorde en sån söt grej inne på Kappahl (han är tre o ett halvt år). Tittar upp på mig o småflinar och utbrister: "Sicken tjockismage du har!" Jag garvar o förklarar att det ligger en liten bebis därinne. Han lägger sin lilla hand på magen och klappar jätteförsiktigt med stora ögon. Folk runtomkring fick nog en tår i ögonvrån av den synen ;)
Sen mötte jag upp mami för ytterligare en fika på 261 innan vi gick hem och fortsatte snacket där. Övertalade henne till att börja titta ny lägenhet, så det gjorde vi. Hittade två bra kandidater. Sen kom R och hämtade mig och det blev chinesefood takeaway innan vi mös upp i soffan.

Idag gick vi upp tidigt o åkte till ICA o köpte en dunderfrukost med frallor, munkar o en massa god graviditetsmat. Efter frukosten gick jag o lade mig en timme innan jag bestämde mig för att dra fram alla mina skor o rengöra dem. Hittade mina festprisseskor och märkte att de hade kvar lera och utspillda drinkar från i somras. Det var nog på tiden med lite rengöring! sånt man kan göra när man är föräldraledig, utan ett barn ;)
Sen kom J över på en fika i stannade några timmar för snack om allt mellan himmel o jord som vanligt.
Fram tills nu har jag suttit och spelat tvspel, för det är sånt man också kan göra utan dåligt samvete när man är föräldraledig utan ett barn.

Ska snart dra igång o laga mat, sent, jovisst men jag är ju ledig! Nog om det tjatandet ;) Det blir laxnånting med creme fraiche, gräslök, morötter (kanske purjolök för jag e så sugen på det) med couscous och en sallad. Mums.



Kommentarer
Postat av: Teresia

Ha. Låter skönt att vara ledig. ;)

2010-02-22 @ 13:21:35
URL: http://hondenteresia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0