BM besöket!

Fick träffa den nya BM, som var mycket trevlig o lugn. Vi pratade en del om förlossning och jag hade lite frågor (såklart) om träning efteråt ;) Fick en massa papper om information och sådant. Även ett papper där vi skulle välja barnavårdscentral. Vad verkligt det känns nu!

Min livmoder låg inom normalkurvan men i överkant ;) Detta var vanligt för min vecka men skulle bli normal så fort livmodern börjat sjunka. Julian var inte för stor iallafall!
Jag hade ju ont i revbenen och har haft svårt att röra mig under hela dagen, men vill inte klaga för mkt för förlossningssmärtorna är nog en aning värre ;) Det visade sig att lillen låg under revbenen o tryckte. Typiskt va. Nu, några timmar efter har han flyttat på sig lite så det gör inte lika ont men dom känns ganska mörbultade..
Hans hjärtljud var fina och huvudet låg neråt fortfarande, han reagerade som vanligt på beröring och började kicka barnmorskan när hon höll på att klämma på honom. Lite argsint kanske?

Mitt blodtryck var lågt, 110/50. BM sa att jag var tvungen att ta det jättelugnt och speciellt inte rusa upp. Har ju känt mig lite dåsig och yr emellanåt men tycker inte att det är några större problem.

På måndag ska vi på sista ultraljudet. det går inte att jämföra med 3d ultraljudet vi gjorde förra veckan, då vi såg att han mådde bra (:

Har inte fått så mycket gjort idag pga revbenen, katten Toulouse ligger nära, nära och bjuder in för en liten mysstund i soffan innan R kommer hem (:

Kommentarer
Postat av: mamma

Vad bra att BM-besöket kändes ok, är det 1:a gången? Berättade du att hon varit min barnmarska?

Puss! Mamma

2010-01-13 @ 19:45:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0