målning och god mat på schemat!

Idag har vi fått Julians rum målat! R och papi målade med mami som arbetsledare. det gick ganska lugnt till, inga diskussioner eller bråk, (som det troligen hade blivit om jag hade hjälp till). Mellan vändorna hann vi äta frukost, semlor och till sist couscous panerad lax med sparris o sockerärtor och hallon o jordgubbspaj till efterrätt. Så svälta har de inte fått göra! Har stått i köket hela dagen, men vår nya diskmaskin har sparat en massa jobb!


R målar på första lagret.


Blev en riktigt fin färg, första lagret på. Andra kom lite senare. Resultatet blev perfekt! Fotade aldrig när det var färdig för ljuset var så dåligt. Ni får se resultatet sen när vi har möblerat. Ska iväg till ikea nästa helg o handla.

Ikväll blir de luuugnt i soffan. Har riktigt, riktigt ont i svansen, ryggen o fogarna efter dagens jobb. Trött som få med.. Fick en fin bild på R och Toulouse, som ser ut som en fetknopp ;)


Dessutom vill jag gratta R och S för äntligen tittade lilla Albin ut, halv elva såg han ljuset efter en massa timmars värkar. Så glad för deras skull (:

Kommentarer
Postat av: Pappi

Ja det var en hel-dag och en mycket trevlig sådan.

Vi jobbade bra alla 4.

Hoppas slutmålningen går bra men det är bara lite färg "duttande" kvar.

Jag följer ev kanske med till ikea nästa helg men kanske vi kör med 2 bilar då jag själv ska handla lite så vi får plats med prylarna.



Kram, pappi.



2010-01-24 @ 11:54:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0