mammanojor

Hur tvunget är det att ha ett sånt här?: http://www.tryggsaker.se/person-o-barnsakerhet/barnsakerhet/andningslarm/angelcare-ac401-babyvakt-andningslarm/product_info.php/cPath/39_74_102/products_id/563?osCsid=0a09e536af38343a64ecf284a128a170

Visst är det nojigt, men boken jag läser nu (Barnaboken) säger att man inte kan leva utan det. Och jag tänker: Är det inte bättre att ha ett för säkerhetsskull så man slipper noja sig själv och kolla om ungen andas var och varannan minut? Känns som det borde bli lite lugnare..

Även principen om att barnets andningsreflexer inte är utvecklade och att många har andningsuppehåll vare sig de vill det eller inte, skrämmer mig lite. Tänk om lillen glömmer bort att andas?

Har en vän som skaffade ett sådant larm, funderar på om jag inte kan hyra eller låna det av henne så jag slipper lägga tusenlappar på något som bara används i ett par månader..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0