kärlek

Fredag 11/6 kl: 23:33
Jag har en sådan kväll ikväll, en kväll full av kärlek. Jag känner ovillkorlig kärlek och kan inte sluta titta, bry om och mysa.
Vi var på en studentfest, i ca en halvtimme, sen ville Julian inte mer. Visste han att vi egentligen inte ville vara där? Han skrek och var jätteledsen, jag tyckte jättesynd om honom, ville bara hålla om i hundra år. klappa, pussa, krama, lukta, mysa, i hundra år. Nu ikväll har jag inte kunnat låta honom ligga själv i vagnen och sova, har inte tagit upp honom men gått och myst och tjuvkikat på honom hela tiden. min underbara som ligger där, lite blek om nosen, med munnen halvöppen, armarna åt sidan och lugna andetag.
Sen fick jag ovillkorlig kärlek till min katt, som blev påtvingad en massa mys i soffan och sen fick hon fisk. Jag tog mig tid till att sitta bredvid henne när hon åt. Det låter kanske konstigt men fick göra det de första veckorna hon var hos oss, för då var hon bara 8 veckor. Hon kände sig trygg då. Och gör det fortfarande.
Nu ska jag gå upp och lägga mig i sängen och ligga halvvaken nån timme innan Julian piper efter mat. Då tar jag upp honom, lägger honom bredvid mig, klappar på hans rygg. När han är färdig så somnar vi tätt intill med mitt lillfinger i hans hand. (jag försöker få mig själv att vänja mig vid att han sover i egen säng, han klarar det galant, men inte jag).

.. Var min man är denna kvällen? han sover på soffan.. ;)


Min största kärlek


Kommentarer
Postat av: Morfar Till Julian

Jag vet precis vad du menar. den kärleken försvinner alldrig för jag kan känna såna känslor för dig. Jobbigast när dom kommer över en är att inte kunna vara nära. Så ta vara på alla stunder du kan med Julian. Tiden går så fort.

2010-06-11 @ 23:59:05
Postat av: Lotti

Det är så underbart med kärleken till sitt barn. Allt detta småiga gör en helt galen, man vill gärna gosa hela dagarna! :-)

2010-06-12 @ 11:57:30
URL: http://www.yoohh.se
Postat av: Teresia

:)

2010-06-12 @ 21:40:26
URL: http://hondenteresia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0