check!

Måndagen 1/3 kl:17:30
Med en väldigt låg ambitionsnivå följde ett väldigt lågt humör. Vilket i sin tur ledde till ett städryck! Städade först mig själv (i form av en dusch, äntligen är håret rent igen och inpackat).

- Badrummet där uppe städat - CHECK
- Sovrummet städat från kläder - CHECK
- Vardagsrumsbordet städat från alla prylar - CHECK
- Hallbyrån rensad - CHECK
- Köksluckorna skurade (plus de svåråtkomliga handtagen - påbörjat
- Skafferiet rensat - CHECK
- Kylen skurad - CHECK

Nu sitter jag här med världens ryggont. Får fortsätta med köksluckorna imorgon. Då vi flyttade in här var de helt svarta, efter 8 timmars skurande med hjälp av min vän J så blev de någorlunda vita. Men det fanns fortfarande mycket jobb kvar. Dett har jag nu, fyra månader senare tagit itu med. Och visst, det tar tid. Men måste ju "boa" med något! Resultat- ryggont.
Har även fått lära mig av min svärmor att kylen måste skuras ofta eftersom det är en bakteriehärd. Och vilken perfekt tidpunkt att göra det nu, när det är någorlunda tomt.. Ett stort tips till er läsare.. ;) Sambon stack iväg o tränade och när han kommer tillbax blir det storhandling på CG så vi kan fylla upp den nystädade kylen! sen blir det middag, men vi kommer som vanligt inte på vad vi ska äta.. Fantasin ligger på noll, eller rättaresagt, jag brukar kunna komma på, men när fantasin ligger på noll hos R så tar min slut.. Jag kanske kan fråga er om några goda recept? kommentera!

Fram tills dess ska jag vila min onda rygg.


Kommentarer
Postat av: Teresia

Du får vara rädd om din stackars rygg - dock ler jag när jag läser inlägget eftersom att jag är likadan. Rent i mitt hus är det varje dag. Varje liten vrå ska vara ren och en smutstuss är inte kvar länge efter upptäckt. ;P Dessutom vandrar jag in och ut genom barnrummet stup i rännan och bara tittar och myser och längtar. Något du också gör? Annars känner jag mig smått konstig. ;P



Oh! Det finns massor med gott att göra. Jag brukar köra på paj av något slag - köttfärs eller kyckling. Även kyckling med ris är förbaskat gott och en god sallad till det. ;)

2010-03-01 @ 18:11:42
URL: http://hondenteresia.blogg.se/
Postat av: Anonym

2010-03-01 @ 19:11:51
Postat av: mamma

När du pratade mat blev jag så sugen på skomakarlåda, potatismos, lövbiff och bacon mmmmmmmm

Eller rik hamburgare med en härlig sallad, hör av dig om du glömt recept. Täkte göra tackos i helgen, sugna? Om, när? Smaklig spis!

2010-03-01 @ 19:18:58
Postat av: Pappi

Mamma tänkte det jag gjorde idag. Nämnligen skomakarlåda. Bestämde mig för det när jag var på väg hem från jobbet, och gott blev det :)

2010-03-01 @ 21:34:22
Postat av: Lotti

Ett super gott och lätt mat tips! ;)



http://yoohh.se/2009/december/det-luktar-ljuvligt-fran-koket.html

2010-03-01 @ 23:56:35
URL: http://www.yoohh.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0