påsktraditioner

Måndag 22/3 kl. 10.18
i vanliga fall pyntar vi för fullt inför påsken. Har en hel låda med påsksaker nere i källaren samt o pyntade saker som är köpta på panduro. Vid högtider brukar vi gärna sitta o pyssla någon ny sak samt pynta. Men inte nu. Nu orkar vi inte. Vi ska iallafall inte göra om samma misstag som för två år sedan- klippa och ta in färskt björkris. Tre dagar efter hade vi invasion av småkryp. Satt i soffan och såg något svart uppe på ryggstödet, vänder mig om, tittar upp och märker att hela övre väggen plus taket är svart - av kryp! Om jag inte minns fel sprang vi skrikandes in i sovrummet och fick ringa efter mami som fick ta bort allt ;)

Men åter till påskpyntet- har iallafall gjort en söt blomgrupp och satt lite fjädrar här och var. Det får räcka för detta året..





Nu ska jag sätta mig och packa in paket! Älskar det. Vems födelsedag är det på ingång? Min käre sambos!


Kommentarer
Postat av: Teresia

Vackert vackert. Nu blev jag sugen på att inhandla något gult och tjusigt i blomväg. Påskpyntet orkar jag inte bära upp. :P

2010-03-22 @ 14:38:30
URL: http://hondenteresia.blogg.se/
Postat av: mamma

Lagom med "pynt" blommor gör susen.Puss

2010-03-22 @ 19:16:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0