Senaste dagar i bilder!

Tisdag 4/4 kl: 12:10

Idag fyller Julian 4 veckor! Så mycket som har hänt dessa veckor men hur så mycket egentligen kan falla på plats bara under en kort tid.
Tänkte bjuda på de senaste dagarnas historia i bilder!

I lördags kom R:s vänner och hälsade på för första gången. Julian blev bortskämd med ett babygym (som vi har velat ha länge).


Det var svårt att hålla sig vaken trots en massa nya intryck från babygymet..


Sen åkte vi till Väla med mami, vi fick amma på en bänk, handlade skor till R, åt bakad potatis, och shoppade på ikea och babyland. Julian fick en sittställning i badkaret av sin mormor och en mobil att hänga ovanför skötbordet och lite andra leksaker och nyttigheter.
Sen på kvällen var han tvungen till att smaka på farfars present. Han blir drillad redan nu..



I söndags fick Julian på sig sitt fina ljusblåa sen och sen



kom mormor och hämtade upp för en promenad i det fina vädret.



Mormor hade fixat fika så vi handlade var sin latte och satte oss på citadellet för lite mys. Julian sov som en stock genom sin första ute-ligga-på-filt-upplevelse.





Sen blev vi bjudna på revben och hemmalagad potatissallad hos mami och nu kom pappa R oxå!


Igår fann Julian äntligen åsnan och ankan som hänger i babygymet!


Sen gick vi ner på stan för att byta lite kläder och sen gå till föräldraträffen på BVC. Vi träffade väldigt trevliga mammor och bebisar, pratade om förlossningen etc. Julian bestämde sig för att ha mat mitt i allt så det var bara att servera ;) Vissa bebisar var nån vecka äldre och andra nån vecka yngre, men Julian var störst. Vi har fått en gigantisk bebis! Då var jag tvungen till att gå in o väga o mäta honom hos sköterskan.. Han är nu 57 cm lång, vuxit en halv cm på en vecka och han väger 4630 gram vilket är en ökning på 350 gram på en vecka! Galet..

eftersom han sov hela dagen igår ville han inte alls sova inatt. Han har inte gråtit eller så utan mer legat bredvid mig i sängen hela natten och sparkat på mig och sagt till mig att jag ska gå upp och underhålla honom. Inte så uppskattat från min sida.. Har haft riktig huvudvärk med hela natten.. Vid niotiden i morse (när Julian hade legat konstant och fäktats i tre timmar bestämde vi oss för att gå upp och bada!
Julian fick prova sin nya ställning och jag kunde äntligen bada han själv. Det var inte jättelätt ändå för jag har en makaron till son samt oljan i badet gjorde att han gled. Men vi löste det fint och Julian älskade att bada och visade sin uppskattning genom att kissa i vattnet. Jag skrattade gott och sa åt honom att det var bara han som blev utsatt ;)



Idag har vi en helvetestvätt som vi ska försöka ta oss genom. Ska se om jag kan sätta lilleman i babybjörnen o gå ner tidigare. Sen kommer en tjej som ska intervjua mig, och sen ikväll kommer R:s mormor och hälsar på för första gången. Till mat blir det kycklig med currysås! äntligen kan jag börja äta kyckling igen.


Kommentarer
Postat av: Mimmi

Har du inte kunnat äta kyckling?

2010-05-04 @ 13:10:29
Postat av: mamma

Det hade kunnat vara du Em (omkring 3 mån) som badar, så lika! puss

2010-05-04 @ 18:53:57
Postat av: Teresia

Vilka härliga dagar det låter som och så söta bilder på charmören. :)

2010-05-05 @ 09:44:50
URL: http://hondenteresia.blogg.se/
Postat av: Lotti

Han är en sån liten gullunge! Man vill ju bara knipa i hans goa kinder :-)

2010-05-06 @ 15:03:17
URL: http://www.yoohh.se
Postat av: Moster Madde

Sicken go mamma och mysig vilken pappa. Är ni födda till föräldrar? Man blir imponerad och glad att se er.

Å mormor har bara så kul åt charmören....

2010-05-07 @ 22:10:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0