framgångar!

1/11 kl: 08:10

Det har hänt mycket nu med Villiam. Han har blivit mer om sig och kring sig, mer medveten på något sätt. När man pratar med honom lägger han huvudet på sidan och det ser ut som han förstår. han försöker härma min ljud och formar munnen som mig. Det har han iofs gjort länge men nu verkar det som att han förstår. Vi har börjat säga till honom nu. Säga till vad han inte får dvs. Den stora blomman i vardagsrummet är en perfekt leksak, men det tycker inte vi.
Villiam reagerar på sitt namn, jättekul! Han ska pilla på allt när han springer runt i sin gåstol. Ibland går han runt i ringar, hur länge sen helst likt Joakim von Anka, precis som att han funderar på att lösa världsproblemen.
När vi kom hem igår gjorde han "indianropet" utan rop. Alltså slog sig på munnen, rytmiskt. Jag undrar vad hans mormor lärde honom igår? Det är så kul, det händer mycket.
Kvällarna med välling och bokläsning är så mysigt. Ska snart gå upp och läsa lite mer för honom. Sen somnar vi nog, han tätt intill med ryggen upptryckt mot min mage.

Föressten igår "lärde" han sig något nytt av sin mormor. Man pussar mot honom och säger pusspuss, då garvar han ihjäl sig. kul är det!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0