vilken helg

Söndag 14/11 kl: 20:45

Vilken helg det har varit alltså. Inte många knop, eller mycket sömn, bestäm själv ;) Att man kan bli så seg efter 14 timmars sömn? Villiam har varit pigg och en solstråle hela helgen!
Funderar över en grej. Lillen har börjat klabba med maten och det tar fruktansvärt lång tid med matningen. Han blir mätt på typ hälften, jag försöker truga men det är svårt. I några dagar nu har jag bestämt att inte truga mer, utan låta han sluta när han vill sluta. antingen blir han gnällig och ha mat oftare- vilket jag inte vill, eller så räcker maten? Det är ju inte riktigt så att han svälter.. 10 kg på vår våg här hemma. herrejädranes. Inte konstigt att man får ont i ryggen ibland. jag försöker övertala honom varje dag att krypa men han bara skrattar åt mig..

I eftermiddag har vi haft det mysigt, kalkon med alla tillbehör plus 4 olika efterätter, är det typiskt en gammelfarmor, eller vad? Hon hade fixat en matstol till Villiam och han satt och mös där under hela middagen. Känns jätteskönt att han nu klarar av lite högre ljud och fler människor. Det var väl en fas han gick in i.

Sen tog vi en snabbis in på coop för att handla lite, ska prova Naturnes mat till Villiam, någon som har testat det?

Kvällen har bestått i uttröttning av Villiam, som chockerade nog skrek något liknande som "BUU" till katten toulouse och sen sprang skrattande iväg. Ganska kul. De kommer nog ha roligt de två i framtiden, just nu är katten bara trött på honom, att han alltid springer efter henne och vill dra i svansen ;)

Imorgon är träning inbokat på dagen och om v har sovit bra inatt, kanske en promenad på morgonen? (om det är fint väder dvs, min vanliga tur är det att det börjar spöregna när vi kommit halvvägs).


Kommentarer
Postat av: Lotti

Känner igen det med sömnen. Det är samma varje söndag då jag har sovmorgon, jag är alltid slö hela den dagen. Man funkar bättre med mindre sömn när man har barn visst (:



Vi har inte testat maten, du får gärna säga när ni gjort det om den var bra eller så.



Ebba var slarvig med sin mat förut med, nu äter hon jättebra sen en tid tillbaka. Har märkt för hennes del att det funkar bättre om hon får pilla på något under tiden, napp eller locket till barnmaten osv.



Hoppas ni haft en mysig dag även om den varit lite trött (:



Kram!

2010-11-14 @ 21:20:59
URL: http://yoohh.blogg.se/
Postat av: Lotti

Jag lurades, Naturnes, den har vi visst provat. Den har jag med då vi är iväg för den är så praktisk. Ebba äter då den från 6 månader med potatis/kalv/gröna bönor. Den går verkligen hem! Snart ska vi prova 8 månaders istället.

2010-11-15 @ 07:11:22
URL: http://yoohh.blogg.se/
Postat av: Rebecca & Albin

Albin älskar naturnes mat :) Dom kör vi med mest här hemma iaf! Precis lagom bitar.

2010-11-15 @ 11:16:01
URL: http://albinsmamma.blogg.se/
Postat av: Teresia

Att sova för länge klarar jag inte. Som du blir jag ännu mer trött, seg, ont i huvudet... :S

2010-11-15 @ 21:15:21
URL: http://hondenteresia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0