O S A

Måndag 13/9 kl: 10:10
Nu har jag ju börjat med första steget mot Operation Sluta Amma. Fem mål om dagen får Villiam, varav 4 ggr bröstet efter han ätit vanlig mat. Detta är stor skillnad från tidigare då har åt oftare och endast bröstmjölk. Jag går runt med Dolly Parton bröst konstant nu, ajaj. Likt en cliché så efterlyser jag sluta-amma-piller! Det ska både bli skönt o sorgligt att sluta, skönt för att inte vara så bunden, kunna äta, dricka vad jag vill etc, men tråkigt för ny börjar en helt ny fas, en tidig "klippa navelsträngen". Vad tiden går.. Men åter till amning, detta tänkte jag köra så länge tills tuttarna har vant sig och sen dra ner på ett mål i taget. Tänker INTE sluta tvärt, så ont och knöligt det varit de senaste dagarna, det har räckt!

Villiam känns mycket gladare nu med, två dagar i rad har han sovit HELA natten. Helt underbart. Igårnatt sov han 11 timmar i rad, inatt sov han 8 timmar i rad. Helt underbart för alla parter.

Igår sov vi lite extra med Villiam på förmiddagen, sen ut till hans farmor och farfar som bjöd på middag. Villiam sov ca fyra o en halv timme på två gånger under dagen. men han somnade ändå lagom halv nio! Vaknade inte under hela natten, men däremot klockan fem ;) Jag försökte få honom att somna om, men trodde inte riktigt själv på det så till slut gick vi upp. Jag tog en långdusch för jag höll på att frysa ihjäl, sen försökte jag komma ihåg när Villiam badade sist, och det gjorde jag inte, så vi badade han med! Han låg i säkert en kvart och älskade det. Extra ren liten påg! Sen gick vi o lade oss igen och vaknade precis.

Ska käka frukost nu och sen mysa med lillkillen tills hans farmor kommer. Då ska vi ner på stan o göra lite ärenden, köpa sidenband och beställa blommor till namngivningen, sen blir det träning. Jag känner mig utvilad och har energi så det ska bli riktigt skönt. En vecka sedan sist..


Kommentarer
Postat av: Teresia

Härligt med nya krafter. :) På tal om amning så äter Vanessa bara gröt vid 9, bara middag vid 12, bröstmjölk vid 15 och bara middag vid 18 sen bröstmjölk innan läggdags (välling fortfarande ingen hit) och som du säger så är det bitterljuvt. Lite ångest över att hon växer så fort men samtidigt skönt att någon annan kan ge maten medan man själv fixar och donar. :)



Ses i veckan?

2010-09-13 @ 10:49:39
URL: http://hondenteresia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0