kosläppet! etc

28/4 kl: 19:50

Igår hade vi en urmysig dag, jag, papi och Villiam. Tidigt gick vi upp, papi kom o hämtade oss o vi körde till Svalöv. Så mycket människor där var! Det var gymnasieskolan som höll i det. Det körde runt en massa bonnar i sina epatraktorer, de hade satt upp en liten scen som spelade bonnamusik, typ joddla. De hade blivit sponsrade av skånemejerier, kivik och nått bageri så det var gratis fika för alla.

Vi satte oss bredvid en snäll kvinna och kom på att vi inte fått med oss mer än Villiams lilla filt så vi fick låna en bit av hennes.


Villiam ville stå hela tiden med hjälp av sin morfar, han skrattade och flörtade med alla. Dansade till musiken som spelades och käkade gräs. Precis som kossorna!


smaskens!

Här står morfar och Villiam o tittar på kor.

När det var slut tog vi vår fika och åkte iväg utanför Kågeröd till några dammar. Kommer inte ihåg vad det hette men där är så otroligt vackert. jag har ett starkt minne från när jag var liten, kanske 3-5 år, jag, mamma och pappa var ute och fiskade och jag fick min första fisk. En stor regnbågslax som vi senare rökte på plats och åt på knäckemacka. Där var vi nu och jag fick en nostalgitripp.. Allt var mycket mindre, men fortfarande den där trollskogs-känslan där allt är tyst, sjön låg stilla och bara fåglarna hördes. Underbart.

Vi tog en fika

Villiam fick bara en kotte att äta.. Väldigt god enligt han själv!

 

Sen tog vi en promenad ute i skogen, Villiam pekade på allt. Morfar fixade en naturstol till honom



Pappa höll på att hoppa in i en gigantisk myrstack, det var ganska kul. Vi hittade en vattenpump mitt i skogen med (antagligen) källvatten, gott!



Vid två var vi hemma igen och då började Villiam gnälla. Tjohej så hittade jag första kindtanden..

Hans mormor kom på kvällen och lillen fick en macka. Han var så stolt över att få hålla den själv och tugga av bitar. Tyvärr ville han ha allt i munnen samtidigt, men han lär sig väl ;)



Idag har jag jubbat, gammelfarmor tog fm, morfar tog em. Jag kom hem lite tidigare och vi tog en promenad, köpte två nya solhattar till lillen på Kappahl. Riktigt rejäla med stor skärm, rekommenderas! Sen handla lite på cg, åt en glass i solen, vilket Villiam älskade. Ikväll har vi badat, städat, jag har försökt ta bort alla fläckar på Villiams kläder, gräsfläckar och gammalt kräk på curry är inte det lättaste ;)

hoj!

 


Kommentarer
Postat av: Lotti

Tack! Livet är bra, för tillfället. Inga motgångar just nu ;-)



Vilken mysig dag ni ser ut att ha haft! Gillade han kotten? Hehehe :-)



Jag har inte börjat jobba än, hoppade bara in idag och ska in på söndag med. Jimmy är sjukskriven så jag passade på att sätta upp mig som "reserv" :-)

Det tog emt att tacka nej till jobbet men jag var tvungen. Jag har förresten inte kvar ditt nr så du får gärna smsa.



Kram!

2011-04-28 @ 21:12:21
URL: http://yoohh.blogg.se/
Postat av: Morfar och pappi

Ja det var en helt underbar dag.

Kossor som stångades och hoppade som kaniner, Ville som käkade gräs och dansade till en låt om farsans gamla jordfräs medan epa-traktorerna körde förbi. Richard hade varit stolt.

Den fina hunden vi såg i hundstallet som fick oss att smälta som Ville klappade.

Och turen upp till klåverödsdammen var fantastisk.

Njöt av varje sekund.

Vattnet låg spegelblankt, träden slagit ut sin grönska och all skogens dofter.

Ville som kramade träd och kastade sten i vattnet.

Jag som skulle leka skogstroll och gömma mig bakom en sten som visade sig vara en gigantisk myrstack.

Ville käkade en kotte och emelie gick lös på ett träd och knaprade löv.

Tänk att så enkla saker kan skapa ett minne för livet.

2011-04-28 @ 23:36:07
Postat av: Teresia

Åh vad mysig dag det lät som med Ville och Morfar. ;) All tid som spenderas utomhus är underbar... :)



Vad söt Ville är. Så fina bilder!

2011-04-29 @ 17:04:07
URL: http://hondenteresia.blogg.se/
Postat av: sanna

ser ut att ha varit en riktigt fin dag :D mysigt med utedagar och härligt att se glada kor :P



han är så charmig Villiam :) ser ut att ha växt mycket sedan sist vi sågs, hehe. och stolt han är när han håller sin macka :D

2011-05-02 @ 09:16:14
URL: http://zebrafejs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0