sjukdom.. igen :(

9/4 kl: 21:10

Villiam blev inte bättre igår. Vi gick hem till papi men struntade i långpromenaden, vädret kändes inte så kul. Där sjöng och dansade vi tills Villiam stupade.. Han sov länge och fick högre och högre feber. Natten var inte för rolig, vaken nästan hela. var fjärde timme vaknade Villiam av den höga febern så vi fick kyla ner honom, ge panodil (som har som tur är tycker är skitgott), sjunga, läste en massa böcker tills febern gick ner så han kunde somna. Han låg bara o gnydde den lilla sötnosen.

Vi "sov" ganska länge eller låg o mös hela förmiddagen innan vi tog en promenad med Villiams mormor. Tänkte att det skulle vara skönt för lillen att komma ut. Han satt där, blek om nosen och helt borta innan han somnade. Det blev en lång runda ett par timmar innan vi gick hem. Då hade han fått lite utslag på magen. Och nu när jag kollade upp det verkar det vara tredagarsfebern han har fått. Och enligt den så ska det isåfall bli lite bättre imorn, kulmen var idag. Vi får hoppas på det, och att vi alla tre kan sova inatt.

Mormor stannade och gjorde revben till oss (gott!) och tog hand om lillen så vi kunde fixa här hemma. Så nu är balkongen äntligen färdig sånär som en vimpel (ampel?) med blommor som vi ska fixa. Möblerna och golvet är inoljat, allt är avtorkat, fönsterna putsade och växterna är omplanterade efter många svordomar från mig (hatar jord), men en blev riktigt bra! En murgröna från förra året som vuxit sig stor. Köpte en "klättervägg" och band upp den. Så stolt att jag fixade det! Gröna fingrar har jag inte kan jag säga..




Pga barnpassningen fick vi även möjlighet att städa badrummet där nere, ut med alla grejorna och skura HELA badrummet. Skönt att få det gjort! Nu har vi "bara" köket kvar, det jobbiga till sist och det börjar vi med imorn. Sen är hela lägenheten färdig.. Då får vi väl börja om igen känns det som.. ;)
Imorn drar vi nog ut till Villiams farmor och farfar och nyttjar deras trädgård om Villiam nu blir bättre.

Skulle egentligen firat ogudmor J ikväll, överasskningspartaj, som jag har lurat henne ;) Men det kändes inte så kul att sticka ifrån Villiam idag.

Apropå Villiam så har jag kommit underfund med två saker.. Ofta när jag fotar honom ser han antingen ut såhär:


munnen öppen.. eller såhär



charmigt Villiam, charmigt


Kommentarer
Postat av: Teresia

Skönt att ha städat undan tre dagars febern om det är den (vilket det låter som... typiska tecken är ju jätte hög feber med helt utslagna barn och utslag) eftersom den bara kommer en gång. Hoppas Ville mår bättre. Håller tummar och tår.



En stor kram!

2011-04-09 @ 23:18:50
URL: http://hondenteresia.blogg.se/
Postat av: Madelene & Alice

Krya på dig lilleman!



Vilka otroligt fina blå ögon han har, tjejerna kommer flockaas i tonåren ;-)

2011-04-09 @ 23:49:32
URL: http://madelenewyrtz.blogg.se/
Postat av: Madelene & Alice

Men gud vad kul det låter! Och jag tror inte det finns allt för många med dina meriter, lycka till! :) Själv ska jag läsa socionom utbildningen, det brinner jag verkligenför. Att kunna hjälpa barn & ungdomar med problematiska siutaioner i hemmet, eller folk som överlag har kommit ur banan. Yrket är så brett. Men visst är det härligt att verkligen ha ett mål vad man vill? Jag vill inte, jag ska! :-)

2011-04-10 @ 11:30:59
URL: http://madelenewyrtz.blogg.se/
Postat av: sanna

han är så charmig :D hans ögon är helt otroliga :D jag hoppas han är bättre nu så ni får njuta av det fina vädret och sova bra igen :) duktig att binda upp :D vill också ha något sådant på balkongen sen :)

2011-04-10 @ 22:21:49
URL: http://zebrafejs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0